حمید رضا پورنوروز
جشن میلاد فاطمه الزهرا(س) و گرامیداشت مقام زن در دانشکده سما برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۹۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج منصوره فتح الهی مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) در جشن میلاد بانوی دوعالم فاطمه الزهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر در بین دانشجویان دختر دانشگاه های ایلام در دانشکده سما گفت: مادر ستون اصلی و مهم زندگی است و نقشی بسیار اساسی در ایجاد یک جامعه سالم ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مادران در راستای تربیت فرزندان افزود: مادران گرامی باید زندگانی حضرت زهرا (س) را الگو و سرلوحه خود قرار داده تا بتوانند فرزندان سالم تربیت و تحویل جامعه بدهند، بی‌شک تربیت فرزندان سالم و با نشاط یکی از مهمترین راه‌های پیشرفت جامعه می‌باشد.

فتح الهی با بیان اینکه شناخت عوامل سعادت و رشد جامعه نیاز به بررسی خانواده دارد، خاطرنشان کرد: خانواده اولین کانون نهادینه کردن ارزش‌ها و قواعد زندگی می‌باشد، مادران نقش مؤثرتری در آشنایی فرزندان با این آداب و ارزش‌ها برعهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام، شناخت مادران را با دنیای فرزندان امری ضروری دانست و عنوان کرد: مادران باید اطلاعات کافی در قبال شناخت فرزندان خود داشته باشند، تا بتوانند به صورت موثرتر و موفق‌تری عمل کنند.

وی بابیان منزلت و شان والای حضرت فاطمه (س) و توجه به مقام برتر زن در اسلام گفت: مقام زن در آئین اسلام آنچنان مرتبه والایی دارد که حتی سوره‌ای بنام وی در قرآن آورده شده و در سوره‌های متعدد از زن به عنوان موجودی بر‌تر و مایه آرامش یاد شده است.

فتح الهی تصریح کرد: کمرنگ شده نقش زنان در خانواده‌ها به دلیل نقش و جایگاهی که در تحکیم خانواده و ارتباط دادن میان مرد و فرزندان خانواده دارند سبب پدید آمده بحران، تزلزل و فروپاشی خانواده می‌شود.

ارسال نظرات