خبرهای داغ:
جانشین بسیج جامعه زنان با انتقاد از مباحثی که اخیراً از سوی مسئولان حوزه زنان صورت گرفته، گفت: مسئولان حوزه زنان از طرح مباحث فرعی و شعارهای انتخاباتی پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۸۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

مریم ورزدار با اشاره به صحبت‌های اخیری که از سوی مسئولان حوزه زنان در خصوص تبعیض‌های جنسیتی مطرح می‌شود، گفت: ما کاری نداریم مسئولان چه صحبتی در رابطه با تبعیض جنسیت مطرح می‌کنند چیزی که در متن واقعی جامعه وجود دارد این است که ما نیازهای اصلی زنان جامع را باید احصا کنیم. با گفتن‌ها و شنیدن‌ها این نیازها نه تولید می‌شود و نه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: چیزی که در متن واقعیت جامعه ایران وجود دارد لزوم توجه به تفاوتهای جنسیتی است که البته نه در ایران بلکه در هر جای دنیا به دلیل تفاوت‌های تکوینی که میان زنان و مردان وجود دارد اعمال می‌شود.

جانشین بسیج جامعه زنان اظهار داشت: وقتی خداوند متعال نوع انسان را در دو جنس زن و مرد آفرید مراحل تکوین آنها را نیز متفاوت خلق کرد و در حقیقت شاکله وجودی جامعه با کارکردهای متفاوت زن و مرد طراحی می‌شود و وقتی که ما این تفاوت‌ها را نادیده بگیریم شاکله نظام جامعه این چیزی که بر اساس فطرت انسان است به هم می‌ریزد.

ورزدار ادامه داد: وقتی خانمی در رشته‌هایی که تناسبی با روحیات او ندارد تحصیل می‌کند حتی اگر در شغل متناسب با رشته تحصیلی خود نیز وارد بازارها شود به دلیل اینکه آن شغل متناسب با طبیعت او نیست هم خودش آسیب می‌بیند و به تبع آن خانواده و جامعه دچار آسیب می‌شوند.

وی افزود: چرا ما به سمتی نمی‌رویم که این تفاوت‌ها را پررنگ کنیم و مسئولان مربوطه که این تبعیض‌ها را زیر سوال می‌برند چرا راجع به قوانینی که متناسب با تفاوت وجودی زنان طراحی شده است مانند افزایش مرخصی زایمان اقدامی انجام نمی‌دهند.

جانشین بسیج جامعه زنان تصریح کرد: اگر واقعاً این افراد دلسوز زنان هستند و اگر واقعاً دغدغه مشکلات زنان را دارند قوانینی را که مربوط به بیمه زنان خانه‌دار و قوانینی که در جهت حمایت از زنان به دلیل شالکه وجودی آنها تصویب شده است را محقق کنند.

ورزدار ادامه داد: متأسفانه ما محیط خانه را رها کردیم و حتی همین زنان شاغل را نیز مورد حمایت قرار نمی‌دهیم و تنها به دنبال بزرگ کردن مباحث فرعی و انحرافی هستیم در حالی که مردم هوشیار هستند و متوجه می‌شوند که اینها شعارهای انتخاباتی است و هیچگاه گول نمی‌خورند.

ارسال نظرات