عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه فرودگاه جده گفت: برای مردم این سؤال مطرح است که چرا افرادی که لابی سعودی در ایران محسوب می‌شوند، در برابر این اقدام سکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۶۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به واقعه تأسف‌آور فرودگاه جده درباره دو نوجوان ایرانی اظهارداشت: واکنشی که از سوی مردم، مجلس، دولت و مراجع عظام تقلید در این باره صورت گرفت، واکنش خوبی بود و هزینه‌های سنگینی را بر عربستان سعودی که ادعا می‌کرد خادم‌الحرمین الشریفین هستند تحمیل نمود.

وی با اشاره به اقدام ایران در تعلیق حج عمره، تصریح کرد: ما باید با درایت عمل کرده و هزینه را برای مسئولان عربستان بالا ببریم و آل‌سعود را وادار به مجازات خاطیان و عذرخواهی از ملت ایران کنیم.

شاکری ادامه داد: نباید از این نکته غافل شویم که سفرهای زیارتی عمره و همچنین سفرهای دانشجویی برای ما به منزله یک دانشگاه بزرگ است و به عقیده من، فعلاً باید موضوع را در همین نقطه تعلیق عمره نگه داریم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود:‌ قطع کردن سفر عمره برای ما کاری ندارد و هر زمان که نیاز باشد می‌توانیم این کار را انجام دهیم، ولی باید هزینه این اقدام را برای عربستان بالا ببریم و آن را منشأ نفرت جهان اسلام از حاکمان آل‌سعود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای قطع حج عمره بررسی‌های بیشتری را انجام دهد، اظهار داشت: در همین دوره تعلیق، باید فشارهای دائم از سوی مردم در نمازهای جمعه و همچنین از سوی مسئولین در نطق‌ها و سخنرانی‌ها دنبال شود تا ابعاد مختلف این رفتارهای غیراسلامی و انسانی فراموش نشود.

شاکری در ادامه با اشاره به ارتباطات برخی افراد در داخل کشور با حاکمان سعودی اظهارداشت: برخی افراد نظیر آقای هاشمی به رابطه با سران عربستان معروف هستند و حتی موضوع داشتن رابطه خانوادگی میان آنان نیز مطرح است و آقای محمد هاشمی علناً از رابطه خانوادگی آل‌سعود با خانواده هاشمی سخن می‌گوید.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد:‌ این افراد که لابی سعودی در ایران محسوب می‌شوند، باید در مقابل رفتارهای شنیع دولت عربستان موضع بگیرند و ما می‌خواهیم کسانی که از قدیم با آل‌سعود رابطه داشته‌اند، هر چه سریع‌تر موضع خود را اعلام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به این افراد که مدعی رابطه خانوادگی با آل‌سعود هستند سؤال جدی را مطرح می‌کنند که چرا این افراد در برابر اقدامات آل‌سعود موضع نمی‌گیرند.

ارسال نظرات