افضلی‌فرد :

فعالیت سفارت‌خانه‌های کشورمان را رصد می‌کنیم

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از رصد و بررسی اقدامات وزارت خارجه در پیگیری حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور بخصوص «زندانیان ایرانی خارج از کشور» در این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۵۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ، گفت: برنامه‌ها و اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق اتباع ایرانی خارج از کشور و به ویژه زندانیان ایرانی در سایر کشورها در کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل 90 مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تلاش و پیگیری‌ها برای هماهنگی با قوه قضاییه و وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد تا این زندانیان به داخل کشور منتقل شوند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین اظهار داشت: خانواده‌های زندانیان ایرانی خارج از کشور نامه‌های زیادی را به کمیسیون نوشته و از طرز کار وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق زندانیان خود گله‌مند بودند.

افضلی‌فرد اضافه کرد: بناست تا وضعیت اتباع ایرانی که به استرالیا مهاجرت کرده و به جزایر دور دست تبعید شده‌اند از سوی کمیسیون اصل 90 مورد پیگیری قرار گیرد و در این راستا تلاش می‌شود تا زمینه بازگشت این افراد به کشور فراهم شود.

وی در پایان گفت: همچنین رصد اقدامات و برنامه‌های کاری سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های کمیسیون اصل 90 در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظرات