نمایندگان مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کردند؛
یک نماینده مجلس گفت: تا زمانی که مسئولین به بهانه های مختلف از زیر بار اجرای این قانون شانه خالی کرده و جار و جنجال کنند این قوانین اجرایی نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۳۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج در خصوص اجرایی نشدن یکی از بندهای قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر "نظارت جدی بر آئین نامه انضباطی دانشجویی در محیط دانشگاهی در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب" با چند تن از نمایندگان خانه ملت به گفتگو نشست:

غلامرضا کاتب عضو کمیسیون محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها به عنوان امری حیاتی در جهت ارزشهای انقلاب اسلامی گفت: ما در این مسئله از لحاظ قانونی مشکل و خللی نمی بینیم مشکل در اجرا و هماهنگی است متاسفانه در این مورد فرهنگ سازی نشده و کوتاهی صورت گرفته است دستگاه های ذیربط از جمله وزارت علوم باید در این مورد نظارت دقیق داشته باشد و یقینا بحث نظارت مردم بر عفاف و حجاب نیز می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

قاسم عزیزی عضو دیگر کمیسیون محاسبات در این خصوص گفت: دانشگاه یک محیط فرهنگی واسلامی است اگر این قانون در دانشگاه ها اجرایی شود قطعا به جامعه هم تسری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تحصیل کرده ها عموما قشر تاثیرگذار در جامعه هستند افزود: وقتی در دانشگاه ها به این مسئله توجه نشود در جامعه هم این الگو اثر خود را می گذارد دانشگاه ها باید این مصوبات را به صورت جدی اجرایی کنند و پی گیری نهاد های ذیربط از دانشگاه ها و وزارتخانه های مسئول تا اجرایی شدن کامل این قوانین بسیار موثر خواهد بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی از مسئولین مشکلات قانونی را علت عدم اجرا می دانند درست نیست اجرای این قوانین کار سختی نیست کار فرهنگی را باید با ابزار فرهنگی و با اعمال مدیریت صحیح انجام داد.

موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیزبا انتقاد شدید از برخورد سلیقه ای و سیاسی مسئولین در این حوزه گفت: تا زمانی که مسئولین به بهانه های مختلف از زیر بار اجرای این قانون شانه خالی کرده و جار و جنجال کنند این قوانین اجرایی نخواهد شد.

ارسال نظرات