کد خبر: ۸۵۱۱۵۲۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

سید محمود نبویان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص بیانیه لوزان گفت: در بیانیه لوزان یک سری نقاط ضعف جدی به لحاظ حقوقی و فنی وجود دارد باید به متخصصین و دوستان منتقد که از دلسوزان نظام هستند فرصت داد تا در یک وقت مفصل بدون اهانت به دیگران نظرات خود را مطرح کنند.

نبویان افزود: متاسفانه نقاط ضعف و عقب نشینی های زیادی از منافع ملی در این بیانیه وجود دارد قرارشد تحریم ها همزمان با توافق نامه برداشته شود در حالی که در بیانیه لوزان ذکر شده که لغو تحریم ها بستگی به تحقق دو شرط دارد.

وی تصریح کرد: شرط اول بیانیه این است که ایران باید تمام تعهدات کلیدی هسته ای خود را انجام داده و آن را به تایید آژانس برساند این در حالی است که آژانس به هیچ وجه این مسئله را تایید نخواهد کرد.

نبویان با بیان اینکه طرف مقابل در این بیانیه خواستار نظارت های مدرن بر مسائل هسته ای ایران شده است افزود: بیان کرد: یکی از دغدغه های آژانس دسترسی به دانشمندان هسته ای، متخصصین نظامی و سایتها برای بررسی ابعاد احتمالی نظامی است.

وی با تاکید بر اینکه برداشتن تحریم ها منوط به انجام تعهدات ایران و عمل به این دو شرط است اضافه کرد: اگر به این تعهدات عمل نکنیم آنها می گویند ایران به تعهدات خود عمل نکرده و ما هم تحریم ها را لغو نمی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه با انتقاد از دکتر صالحی که فشارهای آمریکا در اراک را ازنعمات و مواهب الهی خوانده بود گفت: نباید دستاورد های ملت ایران را که باهزینه زیاد به دست آمده تحقیر کنیم.

وی در خاتمه عدم ارائه فکت شیت را ایستادن در مقابل فرمان رهبری خواند.

ارسال نظرات