معاون اجرایی سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت: دانشجویان مسلح به سواد رسانه‎ای، افسران عملیاتی و پیشگام جنگ نرم محسوب می‎شوند.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۱۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ نوید کمالی در همایش آموزش خبرنگاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با تقدیر از حضور دانشجویان متعهد به اسلام و انقلاب در این عرصه اظهار داشت: حضور پرشور دانشجویان زنجانی در دورههای آموزش خبرنگاری نشان از دغدغهمندی این قشر در حوزههای فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه در ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی افراد، افزود: رسانه رابط انسانها و تفکرات آنهاست که اگر افراد یا گروهها آگاه و مسلح به سواد رسانهای باشند، میتوانند بیش از سایرین آراء و دیدگاههای خود را در جامعه نشر و گسترش دهند.

معاون اجرایی سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه برای بهرهگیری موثر از رسانه و کاهش اثرات منفی آن باید سواد رسانهای را در جامعه گسترش داد، تصریح کرد: چرا که آموزش عمومی سواد رسانهای جامعه را در برابر فتنه‏های رسانهای داخلی و خارجی مصون میکند.

کمالی با اشاره به اینکه رسانه محدود به خبر و خبررسانی نیست بلکه در هر محیطی نوع و ساختار آن تغییر میکند، خاطرنشان کرد: به طور مثال در محیط دانشگاه رسانه اساتید مقالات و آثار علمی آنها است که به نوعی اشاعه دهنده دیدگاههایشان در حوزههای تخصصی محسوب میشود.

وی با بیان اینکه هر چه بهرهگیری یک استاد و دانشمند از رسانه بیشتر باشد، مطمئنا دیدگاههای او بیش از پیش در سطوح ملی و بینالمللی شناخته میشود، افزود: باید از رسانه به عنوان ابزاری موثر در ارتباطات استفاده شود.

معاون اجرایی سازمان بسیج رسانه استان زنجان با اشاره به اهمیت توجه به تفکر بسیجی در فعالیتهای رسانهای گفت: برای آشنا شدن با رسانه باید با ادبیات و ساختار رسانه آشنا شد، لذا حضور در اینگونه دورههای آموزشی در کنار ارتقای سطح آگاهی و بینش نسبت به تفکرات بسیجی و ارزشی میتواند دانشجویان را به افرادی تاثیرگذار در جامعه تبدیل کند.

کمالی با تشکر از حضور پرشور دانشجویان در این دوره آموزشی یادآور شد: دانشجویان متعهد باید با تکیه بر سواد رسانه و بهره‌‏گیری موثر از فضای رسانهای برای ساختن آیندهای بهتر و پویاتر تلاش کرده و تفکرات خود را منطبق بر دیدگاههای مقام معظم رهبری
ارسال نظرات