خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

در دنیای غرب اخلاق و انسانیت زیر پا گذاشته شده است

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در دنیای غرب اخلاق و انسانیت زیر پا گذاشته شده و انسانها از آن فاصله گرفتند، گفت: هر انسانی که در دنیای غرب متولد می شود تنها و غریب است و به همین دلیل نیز دچار افسردگی می شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۸۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از یادگار های امام خمینی (ره) است، ابراز داشت: متاسفانه از آنجایی که روی آن تبلیغ نشده است، تقریبا گمنام مانده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های امام راحل نداشتن مسکن قشر مستضعف جامعه بود، افزود: به فرمان امام خمینی (ره) بنیاد مسکن در راستای کمک به قشر ضعیف جامعه و خانه دار کردن آنها تاسیس شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن دارای شماره حسابی است که خیرین مسکن ساز در آن پول واریز می کنند، عنوان کرد: هر ساله در سالروز تاسیس بنیاد مسکن که اوایل هفته گذشته بود اجلاسی با حضور مدیران مسکن کشور و خیرین مسکن ساز تشکیل می شود.

محمدی با اشاره به اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان ها نیز جزو این اجلاس هستند، اظهار داشت: هزینه های بنیاد مسکن بخشی از کمک های دولتی و بخشی نیز از طریق خیرین مسکن ساز تامین می شود.

وی با بیان اینکه خیرین مختلفی در سراسر کشور و در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، ابراز داشت: خیرین مدرسه ساز، خیرین حمایت از بنیاد خانواده و غیره در کشور فعالیت دارند.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسکن از سکینه گرفته شده و به معنای آرامش بوده و در قرآن کریم نیز چندین بار از آن یاد شده است، ابراز داشت: انسان نیز از انس گرفته شده و اگر انس و آرامش را از انسان بگیرند انسان می میرد.

محمدی ادامه داد: امروز متاسفانه بشر در دنیایی زندگی می کند که به دلیل خود کامگی و سرکشی اطمینان و آرامش را از دست داده است و به دنبال آن دچار افسردگی و بعد از آن هم کار به جایی می رسد که خودکشی می کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای غرب اخلاق و انسانیت زیر پا گذاشته شده و انسانها از آن فاصله گرفتند، افزود: هر انسانی که در دنیای غرب متولد می شود تنها و غریب است و به همین دلیل نیز دچار افسردگی می شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در کشورهای غربی همچون فرانسه خودکشی زیاد است، ابراز داشت: دلیل آن غریبی افراد در جامعه و تنهایی و بی کسی است.

محمدی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اندکی از انسان ها دارای نفس مطمئنه هستند، عنوان داشت: این انسان ها با یاد خدا به آرامش رسیده اند و اما در برابر آنها نیز افرادی وجود دارند که دارای نفس مظطرب هستند.

وی ابراز داشت: دین اسلام برنامه ای را طرح کرده که چنانچه همه به آن عمل کنند در این دنیا و آخرت دلواپسی و استرس ندارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه کمک کردن به انسان مضطرب از بالاترین عبادت ها در دین اسلام است، ابراز داشت: به فرموده حضرت علی (ع) کفاره گناهان بزرگ انسان کمک به درماندگان و نجات جان یک انسان است.

محمدی با اشاره به اینکه دین اسلام برای نجات جان انسان ها آمده است، از خواستار کمک به خیرین مسکن ساز در راستای تهیه مسکن برای درماندگان و قشر ضعیف شد.

وی در ادامه سخنانش به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: مسئله مظلومیت یک کشور مسلمان را به شورای امنیت بردند و با کمال وقاحت و بی رحمی یمن را محکوم کردند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل و آل سعود دست به دست هم دادند و از زمین و آسمان بر سر مردم مظلوم یمن آتش می ریزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات