خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به جنایات عربستان در منطقه گفت: مسئولان سعودی صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارند.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۶۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت صنعت هسته‌ای در کشور اظهار داشت: ما برای استفاده از راکتور هسته‌ای تهران نیاز به سوخت 20 درصد داشتیم، اما کشورهای غربی این سوخت را به ما ندادند و دانشمندان هسته‌ای توانستند این سوخت را تولید کنند.

وی افزود: ما در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها نیاز به سوخت هسته‌ای داریم و کسی نباید در حیاتی بودن صنعت هسته‌ای خدشه وارد کند، در مذاکرات هسته‌ای هم باید بر اصل این صنعت تاکید شود.

امام جمعه قم تولید سلاح هسته‌ای را براساس فتوای مقام معظم رهبری حرام دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا هم به صدور چنین فتوایی اعتراف کرد. ملت ایران از لحاظ شرعی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. این سلاح به مصلحت هیچ کشوری نیست و سلاح هسته‌ای برای صاحبانش جز دردسر چیزی دیگری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای صاحب سلاح هسته‌ای نمی توانند از این سلاح استفاده کنند، آمریکا هم که از سلاح هسته ای استفاده کرده است، به جز ننگ چیزی عایدش نشده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به موضع ملت ایران در خصوص توافق هسته‌ای گفت: ملت ما با توافق خوب موافق است و با توافق بد مخالف است، ما با هر توافقی که عزت ملت ایران را زیر سوال ببرد، مخالف هستیم. ملت ایران با نظارت متعارف موافق است، اما با نظارت غیرمتعارف مخالف است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسئولان نظام را مدافعان مذاکرات هسته ای دانست و افزود: از سوی دیگر اصل مسلم ما در مذاکرات هسته‌ای، بی اعتمادی به آمریکا و و غرب است، چون از آنها خلف وعده زیادی دیده‌ایم. ملت، رهبری و دولت هم در این مورد نظری منسجم دارند.

امام جمعه قم با اشاره به تعلیق عمره بیان کرد: در هفته جاری مسئولان کشور در پی اتفاقات فرودگاه جده و تعلل مسئولان سعودی در برخورد مناسب، سفر حج را تعلیق کردند که این کار حداقل انتظار مردم بود و باید امنیت جانی زائران بیت الله الحرام تامین شود. این قضیه نشان داد که مسئولان سعودی صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارند.

آیت الله سعیدی، هجوم رژیم سعودی به یمن را در صدر اخبار دانست و افزود: با گذشت 20 روز از شروع این هجوم، چیزی عاید رژیم سعودی نشده است، بلکه انقلابیون یمن به پیشروی خود ادامه داده اند. رژیم سعودی هم که در یمن شکست خورده است، به دنبال کمک گرفتن از کشورهای دیگر است.

وی تصریح کرد: کاری که رژیم سعودی در یمن داده، نسل کشی است، آنها کودکان را می‌کشند و زیرساخت های این کشور را از بین می برند، کار سعودی‌ها شبیه همان کاری است که اسرائیلی ها در حق مردم غزه انجام دادند. سعودی‌ها به زودی از مردم یمن شکست مفتضحانه‌ای می‌خورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به روز ارتش گفت: روز ارتش، یک روز فرخنده است و این روز یادآور اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است. دینداری، استقلال و کارایی مواردی است که این ارتش را از ارتش رژیم طاغوت متمایز می کند. ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیدا کرد و مردمی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها