خبرهای داغ:
فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای قهرمان بسیج مردمی توانستند مناطق دیگری در اطراف پالایشگاه بیجی را به طور کامل پاکسازی کنند و اکنون در حال آماده شدن برای آغاز عملیات نظامی دیگر و سیطره کامل بر پالایشگاه هستند.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۴۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای عراقی با پیشروی در صلاح الدین و آزادسازی روستای «تل البوجراد»، برای سیطره کامل بر پالایشگاه بیجی و بیرون راندن عناصر داعش از آن آماده می‌شوند.

منابع امنیتی ویژه به خبرنگار فارس گفتند: نیروی پشتیبانی بیجی روستای تل البوجراد را آزاد کرده و و به تونلی رسید که به پالایشگاه متصل می‌شود اما به خاطر شمار زیادی بمب‎های دستی که داعش در تونل‌ها کاشته، عملیات به طور موقت متوقف شده است.

این منابع افزودند: محور عملیات نیروهای امنیتی رودخانه دجله است و نیروهای امنیتی همچنان در مسیر رودخانه حرکت می‌کنند و با فرماندهی گردان علی اکبر و گردان عباس و پلیس فدرال به دو کیلومتری هدف رسیده‌اند.

به گزارش فارس، درگیری‌ها در اطراف پالایشگاه بیجی ادامه دارد، نیروهای داعش بیش از 10 ماه است که تلاش می‌کنند این منطقۀ استراتژیک را به تصرف خود درآورند اما با مقاومت نیروهای نظامی دولتی روبرو هستند، با این حال گفته می‌شود اعضای مسلح داعش توانسته‌اند به این پالایشگاه وارد شده و بخش‌هایی از آن را به کنترل خود درآورند، بخش حمل و نقل، چندین خیابان و سرویس‌های تولیدی این پالایشگاه در اختیار داعش قرار گرفته است.

«غزعل حماد» عضو شورای استان صلاح الدین عراق گفت: نیروهای امنیتی مسئول حفاظت پالایشگاه بیجی، هم اکنون در داخل این پالایشگاه در حالت دفاعی به سر می‌برند.

وی در عین حال پیش‌بینی کرد که پالایشگاه بیجی در چند روز آینده با کمک نیروهای امنیتی و با پشتیانی نیروهای بسیج مردمی از محاصره تروریست‌ها خارج شود.

غزعل افزود: هدف از انجام عملیات نظامی در بیجی، آزادسازی کامل این منطقه و شکستن محاصره پالایشگاه آن است.

«عادل عبدالمهدی» وزیر نفت عراق نیز روز پنجشنبه گفته بود که صدها تن از عناصر داعش در بخش هایی از پالایشگاه بیجی در شمال استان صلاح الدین حضور دارند.

پالایشگاه بیجی بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق و از مهم‌ترین سایت‌های صنعتی عراق است که در حوالی شهر بیجی در استان صلاح‌الدین واقع شده‌است. پالایشگاه در 210 کیلومتری شمال بغداد واقع شده‌است، پالایشگاه بیجی تامین‌کننده اصلی فرآورده‌های سوختی در عراق است و در حدود «یک سوم» سوخت مصرفی در عراق را تامین می‌کند.

در خلال حمله گروهک تروریستی داعش به شمال عراق، پالایشگاه بیجی از اصلی‌ترین اهداف گروه داعش به منظور تامین سوخت شهر موصل و ضربه‌زدن به دولت مرکزی عراق بود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
پر بیننده ها