خبرهای داغ:
فرمانده نیروی زمینی ارتش مذهب علیه مذهب را راهبرد آمریکایی‌ها (مستکبران) برای جلوگیری از شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: داعش، بوکوحرام و النصره در راستای همین استراتژی (مذهب علیه مذهب) ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۳۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز جمعه تهران به برخی از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش پرداخت و اظهارداشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون بخش وسیعی از مرزهای کشورمان را برعهده دارد و سربازان ملت ایران در این مرزها از عزت و اقتدار نظام دفاع می‌کنند.

وی پاکسازی میدان مین را از دیگر فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان و اضافه کرد: تاکنون در همین زمینه 180 شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی ارتش هدیه شده است.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پشیبانی بالگردی از تمامی بالگردها را صورت می‌دهد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در پشیبانی بالگردی از تمامی بالگردها عملکرد شایسته‌ای داشته و در مقابله با گروهک‌های تروریستی نیز با شجاعت وارد عمل شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: قرارگاه پدافند حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) از جمله قرارگاه‌هایی است که پروازهای داخلی و خارجی را کنترل می‌کند و هر پرنده‌ای که خارج از فضای حرکت وارد شود، این آمادگی را دارد که جنگنده‌های خود را به سمت آن پرنده بفرستد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش تلاش‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای را انجام داده است، گفت: مقابله با تروریسم دریایی که بسیاری از کشورها را به چالش کشیده، توسط نیروی دریایی ارتش به شایستگی هدایت و صورت می‌گیرد و در همین راستا امنیت کشتیرانی و اقتصاد دریایی حاصل شده است.

پوردستان با اشاره به 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 29 فروردین یک روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است، در 29 فروردین، حضرت امام(ره) با تصمیمی شجاعانه ارتشی را که تا مرز انحلال پیش رفته بود را به اقیانوس ملت پیوند زد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بسیاری از انقلابیون با ابقاء ارتش موافقت نداشتند، اما با تصمیم‌سازی امام خامنه‌ای و تصمیم‌گیری امام(ره) بود که ارتش در جغرافیای انقلاب ماند.

«ارتش تبدیل به یک ارتش مردمی در خدمت قرآن، نظام و اسلام شد و با این تصمیم امام(ره) ارتش، جانی دوباره گرفت و به عنوان تنها بازوی مسلح نظام سعی کرد در مقاطع مختلف به مأموریت خود بپردازد».

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از غرس نهالی به نام جمهوری اسلامی ایران ناخرسند بود، گفت: استکبار جهانی به خوبی می‌دانست انقلاب اسلامی در مرزها نمی‌ماند و جغرافیایی گسترده‌تر دارد، بنابراین، دشمن از این مسئله بسیار ناراحت بود.

به گفته امیر پوردستان اولین حرکت استکبار و دشمن برای جلوگیری از وسعت انقلاب اسلامی، خلع سلاح نظام اسلامی ایران بود و در همین راستا، انحلال ارتش را مطرح کردند که این یک شعار آمریکایی بود.

فرمانده زمینی ارتش ادامه داد: حضرت امام(ره) با درایت، این توطئه را تشخیص دادند و دشمن از این مسئله ناخرسند بود و به همین دلیل عوامل‌شان را فراخواندند و ناامنی‌های وسیعی در استان‌های مرزی با محوریت شمال غرب آغاز شد.

وی تصریح کرد: اولین گردانی که در مقابل این توطئه دشمن سازماندهی شد و سلاح به دست گرفت و در مقابل ضدانقلاب سینه به سینه جنگید، ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

امیرپوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی در مقطع 18 ماهه قبل از شروع جنگ تحمیلی بیش از 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و این حضور مؤمنانه ارتش و نیروی زمینی است. اولین یگان‌هایی که به صورت مسلح در مقابل عراق صف‌آرایی کردند یگان‌های زمینی ارتش بودند.

وی با بیان اینکه ارتش تلاش کرده که پاسخگویی شایسته برای اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری داشته باشد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دراختیار داشتن کارکنانی متخصص و متدین، تمامی حرکت‌ها در مرزها را رصد می‌کند و توسط کارشناسان اطلاعاتی، تحلیل و ظرفیت و تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ می‌شود.

امیرپوردستان خطاب به نمازگزاران تهرانی گفت: مطمئن باشید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قبال حرکت‌های دشمنان‌شان غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن خیال شوم خود را عملی کند، آنها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقد است که امروز ایران و منطقه خاورمیانه با تهدیدهای دیگری با عنوان جنگ‌های مشارکتی و نیابتی روبه‌روست.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازوی مسلح نظام وظیفه داریم متناسب با تهدید، ظرفیت دفاعی را در خود ایجاد کنیم، تمامی نیروها از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

امیر پوردستان در ادامه سخنان خود به بازخوانی چگونگی قدرت و تغییرات آن به خصوص تغییرات دوقطبی به سمت یک قطبی پرداخت و گفت: بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت معرفی و جهان دوقطبی به یک قطبی تغییر وضعیت داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:‌ آمریکایی‌ها برای اثبات خود اقدامات گسترده‌ای همچون مطرح کردن دهکده جهانی و پروژه جنگ ستارگان را تعریف کردند که البته این پروژه (جنگ ستارگان) پروژه‌ای موهوم بود، اما هالیود آنقدر از آن فیلم ساخت که دنیا هم کم‌کم باورش شد.

وی با بیان اینکه یک پژوهشکده آمریکایی امکان شکل‌گیری قدرت دوم در مقابل قدرت آمریکا را مطرح و پیش‌بینی کرده بود، گفت: این پژوهشکده آمریکایی، قدرت دوم را قدرت جهان اسلام دانسته و آمریکایی‌ها برای جلوگیری از شکل‌گیری این قطب قدرت، به این نتیجه رسیده بودند که باید خودشان وارد منطقه شوند، به همین دلیل، حادثه یازده سپتامبر را طراحی کردند.

امیر پوردستان سه هدف حضور آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه را آشکار، پنهان و به کل پنهان تقسیم‌بندی و تصریح کرد: هدف آشکار که البته آنها می‌گفتند، مقابله با تروریسم یک دروغ بزرگ بود، در هدف پنهانشان تسلط بر منابع انرژی را درنظر داشتند و در هدف به کل پنهان، جلوگیری از بیداری اسلامی و وحدت بین شیعه و اهل تسنن بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که اردوکشی مسلحانه آمریکایی‌ها به افغانستان با 200 هزار نیرو تنها مقابله با افغانستان نبود، چرا که افغانستان ارتشی نداشت که بخواهند با آن مقابله کنند.

به گفته وی، غرض آمریکایی‌ها از اردوکشی به افغانستان، حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران بود، اما مؤلفه‌های قدرت سبب شد تا آنان نتوانند کار خود را عملیاتی کنند.

امیر پوردستان به ذکر برخی از مؤلفه‌ها در جمهوری اسلامی ایران پرداخت که مانع از انجام عملیات نظامی توسط آمریکایی‌ها به ایران شده بود. این مؤلفه‌ها عبارتند از رهبری هوشیار، ملت وفادار به رهبری و نیروهای مسلح پا در رکاب.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در اوج اقتدار و آمادگی قرار دارند، گفت: آمریکایی‌ها امروز برای مقابله با ایران «عملیات بدون تماس» را راهبردی کرده‌اند، یعنی بدون ارتباط با طرف مقابل، شرق و غرب ما را اشغال کنند، آنگاه فکر کنند با این حرکت جمهوری اسلامی ایران دستش را بالا و سلاحش را پایین می‌گذارد.

وی مذهب علیه مذهب را دیگر راهبرد آمریکایی‌ها (مستکبران) برای جلوگیری از شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: داعش، بوکوحرام و النصره در راستای همین استراتژی (مذهب علیه مذهب) ایجاد شده است.

امیرپوردستان معتقد است که غرض آمریکایی‌ها از متولد کردن داعش، بوکوحرام و النصره مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: گرایش زیاد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به اسلام و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی سبب شده است تا آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی (داعش، بوکوحرام و النصره) را ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: مطمئن باشید برادران و فرزندان شما در پادگان‌ها و جای جای کشور اسلامی ایران از این آمادگی برخوردار هستند که با هر تهدیدی برخورد و آن را در نطفه خفه کنند.

امیر پوردستان در پایان اظهار داشت: ما امروز با تهدیدهای مختلفی مواجه هستیم که برای مقابله با آن، تنها نیروهای مسلح کافی نیست، بنابراین تنها حلقه‌ای که این مقاومت و قدرت و اقتدار را تکمیل می‌کند، همدلی و هم‌زبانی بین ملت و دولت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها