خبرهای داغ:
در گفتگو بسیج با یک کارشناس سیاست خارجی مطرح شد:
کد خبر: ۸۵۱۱۴۳۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

کاووس سید امامی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه نگرانی رژیم آل سعود از گسترش نفوذ ایران و تشیع در خاور میانه است، اظهار داشت: پس از انقلاب مردمی یمن، عربستان که یکی از کشورهای حامی خود را در خطر انقلاب می دید، ابتدا با مسلح ساختن نیروهای حامی دولت خواست تا مانعی برای انقلاب مردم یمن بوجود آورد که در این مرحله شکست خورد.

این استاد دانشگاه با اشاره به درگیری های قبیله ای در یمن، ادامه داد: آل سعود پس از شکست در این طرح خود، با دستور و حمایت آمریکا ائتلاف ضد یمنی را ایجاد و به خاک یمن حمله‌ور شد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که عربستان به راحتی و بدون هیچ ترسی به خاک یمن حمله‌ور شد این بود که می دانست ایران راهی برای رسیدن به خاک یمن و دفاع از آن را ندارد و در نتیجه نیرویی برای مقابله با ارتش عربستان وجود نداشت.

سیدامامی در ادامه کفت: هدف اصلی رژیم آل سعود در تجاوز نظامی به یمن، هموار ساختن بازگشت رئیس جمهور یمن به ریاست جمهوری است، در این صورت اوضاع به گذشته باز می گردد و یمن بازهم به گروه دست نشانده های آمریکا و غرب اضافه می شود.

وی با تأکید بر اینکه عربستان روزبروز در باتلاق جنگ با یمن فروخواهد رفت، افزود: آل سعود با تجاوز نظامی خود به یمن که به رهبری یک جوان نادان صورت گرفته است، هم دچار معضلات اقتصادی شده و هم جایگاه خود در بین کشورهای منطقه را از دست داده است و در آینده ای نزدیک به مرز نابودی هم خواهد رسید.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان گفت: امروز عربستان در یک قمار بزرگ شرکت کرده است و محتمل ترین حالت برای آینده این قمار، نابودی آل سعود و هم پیمانانش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها