خبرهای داغ:
تازه‌ترین تحولات امنیتی عراق؛

هلاکت ۱۳۰ داعشی در عملیات تکریت

وزیر مشاور در امور استان‌ها و پارلمان عراق می‌گوید شمار کشته‌های داعش بعد از آزادسازی شهر تکریت، به بیش از ۱۳۰ تروریست رسید و لازم است که آوارگان پیش از تامین امنیت همه مناطق بازنگردند.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۱۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد الجبوری وزیر مشاور در امور استانها و پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی هسته های خفته و غیرفعال گروه تروریستی داعش را در تکریت شناسایی کردند.

وی اشاره کرد: بیش از 130 نفر از عناصر داعش در شهر تکریت کشته شده اند.

الجبوری گفت: بعد از آزادسازی مرکز شهر تکریت از گروهک های تروریستی، با مشکل بزرگ بمب ها و خانه ها و موسسات دولتی بمبگذاری شده توسط داعش روبرو شدیم.

وی افزود: عملیات پاکسازی کشف هسته های خفته و غیرفعال داعش که در این خانه ها مخفی شده بودند، منجر شد.

الجبوری تصریح کرد: شمار کشته های داعش بعد از آزادسازی شهر تکریت، به بیش از 130 تروریست رسید و لازم است که آوارگان پیش از تامین امنیت همه مناطق بازنگردند.

عملیات نظامی در استان صلاح الدین برای پیگرد عناصر گروه تروریستی داعش و آزادسازی باقی مناطق تحت کنترل این گروه ادامه دارد.

* هلاکت یک افسر اطلاعاتی صدام

یک منبع امنیتی در استان کرکوک عراق از کشته شدن یک افسر دستگاه اطلاعاتی رژیم صدام در شرق این استان خبر داد.

وی افزود: افراد ناشناس این سرهنگ سازمان اطلاعات زمان رژیم صدام را هنگام عبور از محله القادسیه در شرق شهر کرکوک هدف گلوله قرار دادند.

* هلاکت مسئول عملیات بمبگذاری داعش

مرکز اطلاع رسانی نیروهای داوطلب مردمی در عراق اعلام کرد که شماری از سران ارشد گروه داعش از جمله مسئول عملیات بمبگذاری خودروها و ساختمانهای این گروه در بخش بیجی در استان صلاح الدین به هلاکت رسید. این فرد تابعیت افغانستان را داشت.

این مرکز در بیانیه خود همچنین از رسیدن نیروهای پشتیبانی عراق به مناطق مشرف بر پالایشگاه بیجی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای داوطلب مردمی توانستند محله های حماد شهاب و الصقور و روستاهای البو طعمه، الحجاج، المزرعه و المالحه در جنوب بخش بیجی را آزاد کنند.

این بیانیه افزود: آنها برخی از سران داعش از جمله ابوعمر الافغانی مهندس بمبگذاری در بیجی را در جریان عملیات آزادسازی اکثر نواحی جنوبی این منطقه کشتند.

براساس این بیانیه، نیروهای پیشتیبانی اعزامی به سمت پالایشگاه بیجی فقط دو کیلومتر تا رسیدن به هدف فاصله دارند.

* تداوم کمک آمریکا به داعش در عراق

جنبش "اهل الحق" عراق اعلام کرد که آمریکا همچنان به گروه تروریستی داعش در عراق کمک می کند.

نعیم العبودی سخنگوی جنبش اهل الحق عراق گفت: ناکامی هایی که در استان صلاح الدین روی داد، به علت عقب نشینی نیروهای داوطلب مردمی از این استان بود. این عقب نشینی در پی حمله هجمه وحشیانه تبلغیاتی علیه نیروهای داوطلب مردمی بعد از پیروزیهای زیاد آنها علیه گروه تروریستی داعش صورت گرفت.

وی در اشاره به تداوم حمایت های مختلف آمریکا به گروه داعش گفت: آمریکا یک سری خلاهای امنیتی و بسترها را برای گروه داعش فراهم کرد تا بتواند از طریق آن بر برخی مناطق بار دیگر سیطره یابد.

العبودی گفت: ائتلاف ضد داعش تمایلی برای از بین بردن این گروه ندارد و تلاش می کند که این گروه برای بیشترین زمان ممکن به منظور تداوم فشار بر دولت عراق باقی بماند.

وی از "وجود هماهنگی مشترک بین سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و عناصر گروه داعش" خبر داد.

العبودی گفت: عصائب اهل الحق تنها در صورت درخواست رسمی عشایر استان الانبار در عملیات آزادسازی این استان شرکت خواهند کرد و همچنین باید تضمین درخصوص عدم مداخله ائتلاف ضد داعش در این عملیات داده شود.

* پیگرد داعش در مناطق مجاور رمادی

وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی درحال عملیات هجومی برای پیگرد عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق مجاور شهر رمادی مرکز استان الانبار هستند.

این وزارتخانه افزود: اوضاع در شهر رمادی باثبات است و همه نهادهای این وزارتخانه با توان کامل خود کار می کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار