خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انصارالله توان نظامی زیادی برای نبرد دارد، از توان موشکی برخوردار است و زره‌پوش و توپخانه در اختیار دارد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۹۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: سعودی‌ها و آمریکایی‌ها اهداف مشترکی دارند تا نظام سیاسی‌ای ایجاد کنند که با آمریکا و عربستان هماهنگ باشد. اگر ما این راهبردها را کنار یکدیگر قرار دهیم، به این علت که راهبردهای‌شان با شکست روبه‌رو شد، مجبور شدند راهبرد خود را تغییر دهند.

وی افزود: البته آمریکا و عربستان گذشته از این نقاط مشترک در راهبرد خود، اختلافاتی دارند. به‌اعتقاد من رژیم سعودی بر اساس روابط سنتی خود برای گسترش نفوذ در منطقه و تحمیل تسلطش بر منطقه عربی تلاش می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه، متوسل شدن عربستان سعودی به جنگ زمینی در یمن را بعید دانست، زیرا عربستان ارتش کلاسیکی دارد که در برابر یگان‌های کوچک ارتش یمن و مقاومت مردمی شکست خواهد خورد.

سردار سلامی افزود: از نظر نظامی جنگ به‌زودی تمام نخواهد شد. به‌اعتقاد من عربستان وارد باتلاقی خواهد شد و اگر جنگ زمینی انجام دهد در این باتلاق فرو خواهد رفت مگر آنکه به راه‌حل‌های سیاسی متوسل شود. ارتش عربستان توانایی جنگ زمینی علیه یمن را ندارد. یمن شرایط جغرافیایی پیچیده و مناطق دورافتاده کوهستانی دارد.

وی با اشاره به اینکه یمنی‌ها برای رویارویی با عربستان گزینه‌های نامحدودی دارند، خاطرنشان کرد: انصارالله توان نظامی زیادی برای نبرد دارد، از توان موشکی برخوردار است و زره‌پوش و توپخانه در اختیار دارد. یمنی‌ها تقریباً ارتش نظامی و کلاسیک قدرتمندی به‌ویژه در زمینه عملیات زمینی دارند. پاسخ انصارالله به حمله زمینی عربستان به راهبرد و تاکتیک‌های دفاعی یمنی‌ها بستگی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها