جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: بزرگ‌ترین تقابل ما با دشمن در میدان فرهنگ و هنر است که تقویت فرهنگ و هنر دینی بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم اعتقادی و فکری استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۹۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمید خرمدل صبح امروز در اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بوشهر، اظهار داشت: هنر حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین شاخص زندگی انسان بوده و گستره‌ای بسیار وسیع و عمیقی دارد.

خرمدل ادامه داد: نظام مقدس اسلامی که بر اساس برداشتی نو و استوار بر دین، فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا را به وجود آورد، نمی‌تواند اهمیت هنر را در گونه‌های مختلف آن نادیده بگیرد.

وی تأکید کرد: برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعی استوار بر دین، هنر تأثیر بسیار مهمی دارد و برای همین خاطر تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند اقدامی اساسی است.

* تقویت فرهنگ دینی بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم اعتقادی استکبار جهانی

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه استفاده از زبان هنر بهترین ابزار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است، گفت: در شرایط کنونی استفاده از همان روشی که دشمن برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کند برای مبارزه با خودش از اهمیت فراوانی برخوردار است.

خرمدل افزود: بزرگ‌ترین تقابل ما با دشمن در میدان فرهنگ و هنر و رسانه‌های صوتی، تصویری و مجازی است که تقویت فرهنگ و هنر دینی بهترین ابزاری برای مقابله با تهاجم اعتقادی و فکری استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: دشمن برای تحقق اهداف خود که همان مبارزه با اسلام است از شیوه‌ها و جنبه‌های گوناگون هنر استفاده می‌کند به گونه‌ای که از این طریق قصد دارد اسلام و مسلمانان را به عنوان یک خطر جدی برای دنیا مطرح کند.

 جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: به یقین تهدیدها و چالش‌های فرهنگی منجر به ناامنی و چالش‌های سیاسی و اقتصادی در جامعه می‌شود؛ بر این اساس اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر کسی پوشیده نیست.

خرمدل بیان کرد: از نگاه انقلاب اسلامی، اگر سرچشمه هنر، معنویت و شاخ و برگ‌های آن در زندگی مردم ظهور و بروز پیدا کند پرثمرترین میوه‌های ایمان و اندیشه را به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه از طریق قالب هنر می‌توان پیام‌ها و ارزش‌های اسلامی را در جامعه ترویج کنیم، افزود: رشد باورهای دینی به صورت ناخودآگاه و غیرمستقیم مهم‌ترین ویژگی آثار هنر دینی است، همچنین استفاده از زبان هنر بهترین ابزار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

* زبان هنر مسیر نهادینه‌کردن فرهنگ دفاع مقدس را تسهیل می‌کند

خرمدل به نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و بیان کرد: هنرمندان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی بر عهده دارند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان و زبان هنر می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به شیوه‌ای جذاب میان نسل امروز نهادینه کرد و در این مسیر موفق بود.

خرمدل با تأکید بر اینکه اگر هنر نباشد نمی‌توانیم فرهنگی که از گذشتگان به ما رسیده را به نسل آینده انتقال دهیم، یادآور شد: جوانان هنرمند سربازان جبهه جنگ نرم هستند که با هنر خود می‌توانند به دفاع از عقیده فرهنگ غنی ایران بپردازند.

وی با اشاره به تأثیرات و نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: زبان هنر مسیر نهادینه‌کردن فرهنگ دفاع مقدس را تسهیل می‌کند.

ارسال نظرات