خبرهای داغ:
استاندار فارس بر آمادگی این استان برای گسترش روابط با کشور آلمان به ویژه در زمینه گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۷۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، دكتر سید محمد احمدی، در دیدار با رییس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی مجلس آلمان، افزود: فارس استانی بزرگ با ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری بسیار است و این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه روابط در حوزه گردشگری با کشور آلمان باشد.
وی ادامه داد: شیراز نیز به همان میزان از جاذبه های فرهنگی و تاریخی برخوردار است و از حضور گردشگران آلمانی و گردشگران سایر کشورهای جهان در این شهر استقبال می کنیم.
استاندار فارس اضافه کرد: دولت یازدهم تاکید بسیاری بر گسترش صنعت توریسم در کشور دارد و ما نیز می کوشیم تا سالانه پذیرای تعداد بیشتری گردشگر از سراسر جهان بخصوص کشور آلمان باشیم.
دكتر احمدی تصریح کرد: تبادل توریسم و حضور گردشگر علاوه بر منافع اقتصادی، در بخش مبادلات فرهنگی نیز تاثیر بسیار دارد و مردم کشورهای مختلف بیشتر و بهتر می توانند با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در فارس اضافه کرد: نگاه ما به مقوله گردشگری ابعاد اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود و امیدواریم روز به روز شاهد گسترش روابط در این زمینه با کشور آلمان باشیم.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز از سیاست دولت در بحث گسترش صنعت توریسم حمایت می کند.
استاندار فارس اظهار کرد: امیدواریم ظرف ماههای آینده با لغو تمامی تحریم ها، شاهد فراهم شدن زمینه برای گسترش روابط در زمینه های مختلف بخصوص در زمینه گردشگری با کشور آلمان و دیگر کشورها باشیم.
دكتر احمدی، با اشاره به آمادگی این استان برای استقبال از سرمایه گذاران کشور آلمان در زمینه ساخت هتل در شیراز گفت: بین کشور آلمان و شیراز پرواز مستقیم برقرار نیست و امکان سفر به شیراز از طریق استانبول ترکیه فراهم است اما در صورت افزایش تعداد گردشگران آلمانی امکان برقراری پرواز مستقیم نیز وجود دارد.
نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اين كه ديپلماسي عمومي بسيار مهم تر از ديپلماسي رسمي ميان كشورها است و مردم نقش آفريني بيشتري مي توانند در آن داشته باشند، افزود: اميدواريم با تلاش هاي گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و آلمان كه ارتباط بيشتري با هنرمندان و فرهيختگان برقرار مي كنند، شاهد گسترش روابط در آينده باشيم.
'هایکه بره مر' رییس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان که به همراه چهار عضو دیگر این کمیسیون به شیراز سفر کرده، نیز در این دیدار از توسعه مراودات فرهنگی و گردشگری کشورش با شهر شیراز که زادگاه مفاخر جهانی است استقبال کرد.
وي با اظهار اميدواري از نسبت به برقراري پرواز مستقيم ميان شيراز و آلمان، تاكيد كرد: بايد با معرفي بهتر جاذبه هاي گردشگري و تسهيل صدور ويزا، شرايط لازم براي سفر گردشگران ميان دو كشور تسهيل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار