خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه سطح یک ملایر با بیان اینکه مرحله اول آزمون پذیرش سال ۹۴-۹۵ حوزه علمیه اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود، گفت: پذیرفته‌شدگان در این مرحله و مرحله مصاحبه شفاهی به مرحله سوم یعنی دوره تثبیت می‌روند.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۶۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، علی اصغر زارعی اظهار داشت: پذیرش سال 94-95 حوزه علمیه از اول بهمن ماه سال 93 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری مهلت داشت که 10 روز نیز تمدید شد.

وی افزود: مرحله اول آزمون برای این پذیرش آخر فروردین ماه برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در این مرحله و مرحله مصاحبه شفاهی به مرحله سوم یعنی دوره تثبیت می‌روند که کلاس‌های این دوره یک ماهه اول شهریور ماه آغاز می‌شود.

زارعی تصریح کرد: در نهایت در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه آزمون دوره تثبیت برگزار و کسانی که امتیاز لازم را کسب می‌کنند به عنوان طلبه رسمی کارشان آغاز می‌شود و باید برای صدور کد موقت اقدام کنند و بعد از چند ماه نیز کد دائم برای آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه علمیه ملایر طلاب در مقطع تحصیلی مختلف چون سیکل، دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر تحصیل می‌کنند، افزود: در حوزه علیمه دو دوره تحصیلی بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد که دوره بلند مدت به یک دوره 6 ساله اول به عنوان مقدمات که سطح 1 اطلاق می‌شود، یک دوره سه ساله سطح 2 و یک دوره 2 ساله سطح 3 که برابر کارشناسی ارشد است، تقسیم می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه علمیه ملایر حدود 300 طلبه آقا در حال تحصیل هستند، بیان کرد: دوره آموزش کوتاه مدت یا سفیران هدایت نیز 5 ساله است که بیشتر با هدف تربیت مبلغ برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره فشرده است و بیشتر افرادی که سنشان بالاتر است از آن استقبال می‌کنند که مدرک سطح 2 پس از این 5 سال به طلبه اعطا می‌شود که طلاب این دوره می‌توانند در همان مقطع فارغ التحصیل شوند یا به دوره بلند مدت بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات