مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تاکنون برای نشان دادن سبک زندگی فاطمی در جامعه موفق عمل نکرده‌ایم، گفت: اگر بخواهیم پایه های سبک زندگی در جامعه محکم شود باید از ظرفیت ها و مناسبت ها نهایت استفاده را ببریم.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۵۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی امروز در همایش گل یاس با موضوع سبک زندگی فاطمی ویژه بانوان مبلغه همدان اظهار داشت: اگر همه مبلغین نکته ها و بخش های زندگی حضرت فاطمه (س) را به صورت منسجم بیان کنند نمود زندگی فاطمی در جامعه نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای نشان دادن سبک زندگی فاطمی در جامعه موفق عمل نکردیم، افزود: اگر بخواهیم پایه های سبک زندگی در جامعه محکم شود باید از ظرفیت ها و مناسبت ها نهایت استفاده را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اعلام اینکه در نظام توحیدی و آفرینش برای هر چیزی جایگاه و هدفی مشخص وجود دارد، ادامه داد: باید دید جایگاه زن در نظام آفرینش در کجا قرار گرفته است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به این نکته که اگر جایگاه زن به خوبی در جامعه تبیین شود بسیاری از مشکلات جامعه حل و نگاهها توحیدی می شود، گفت: زن طفیلی آفرینش نیست، بلکه محور آفرینش است.

وی با اشاره به بیان بزرگان دین و احادیث، اظهار داشت: این بیانات همواره محوریت و ضرورت حضور زن در نظام آفرینش را گوشزد می کند.

وی با افزودن اینکه هر جامعه ای که بخواهد سعادتمند شود باید از تربیت مناسب و صحیح برخوردار باشد، گفت: اگرچه محتوای تربیتی و فرهنگی ما بسیار غنی است، اما افرادی که اهل آن هستند باید این محتوا را به کیمیا تبدیل کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه خداوند بشر را به عنوان جانشین خود خلق کرده، افزود: خلیفه شدن در روی زمین نیاز به برنامه و تکلیفی تربیتی دارد که برعهده زن است و این دلیل محور بودن وجود زن در نظام خلقت است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: اگر در جامعه زن به جایگاه و تکالیفش بی اهمیت شود حرکت دنیا غیرانسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تکلیف سنگین زن در جامعه امروز، افزود: تکلیف زن از این رو سنگین است که قرار است جانشین خداوند را روی زمین تربیت کند و جانشین باید همان صفاتی را که مافوقش دارد داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اعلام اینکه مادران باید دارای صفاتی الهی باشند تا در تربیت جانشین خدا و نیز نظام خلقت خلل ایجاد نشود، بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی نیز برای جاری ساختن این وظایف روی کار آمد.

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: هدف اصلی نظام اسلامی همچون هدف نظام توحیدی آفرینش، تربیت انسان هاست و همه مردم و مسئولین در آن دارای تکلیف هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که زنان جامعه اسلامی سبک و سیره زندگی حضرت زهرا (س) را بیاموزند، گفت: نکات تربیتی باید تکرار شود تا در زندگی نهادینه گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به این موضوع که جامعه از یک نخبه فرهنگی انتظار دارد که سبکی تربیتی و اسلامی در زندگی خود داشته باشد، افزود: زنان باید وظیفه مند و تکلیف مدارانه نسبت به سبک زندگی فاطمی عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز با بیان اینکه مبلغ سبک زندگی اسلامیابتدا باید در خود این سبک را پیاده کند، گفت: نخستین گام در تبلیغ اسلام خودسازی است.

حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان ادامه داد: در قدم های بعدی فرد مبلغ باید در بعد خانواده و سپس در صحنه جامعه به تبلیغ دین بپردازد.

وی بیان کرد: چنانچه فردی قبل از خودسازی به فکر جامعه سازی باشد راه را اشتباه رفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات