خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه علاوه بر معرفی شهید شاخص سال، در سال گذشته معرفی شهدای شاخص شهرستانی نیز در استان مصوب و اجرایی شد، گفت: امسال نیز با توجه به ظرفیت استان همدان این کار را توسعه داده‌ایم و علاوه بر معرفی شهدای شاخص استانی و شهرستانی، معرفی شهدای شاخص رده‌های نظامی و انتظامی را در استان داریم.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۵۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در همدان، علی بقایی امروز در جلسه هماهنگی معرفی شهید شاخص سال اظهار داشت: سازمان بسیج از سال 89 اقدام به معرفی شهید شاخص کشوری در هر سال کرده است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که استان همدان را الجهاد و شهدای همدان را جزو برجسته‌ترین‌ها خواندند، سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با توجه به ظرفیت و چهره‌های شاخص شهدای همدان که هنوز به مردم معرفی نشده‌اند با هماهنگی سازمان بسیج اقدام به معرفی شهید شاخص استانی کرد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شهید با اشاره به معرفی شهید شاخص استان از سال 91 بیان داشت: در سال91 شهید حاج ستار ابرهیمی، سال 92 شهید حسن صوفی و در سال 93 نیز سردار شهید چیت‌سازیان به عنوان شهدای شاخص استان همدان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته معرفی شهدای شاخص شهرستانی نیز مصوب و انجام شد، افزود: امسال نیز با توجه به ظرفیت استان همدان این کار را توسعه داده‌ایم و علاوه بر معرفی شهدای شاخص استانی و شهرستانی، معرفی شهدای شاخص رده‌های نظامی و انتظامی را در استان داریم.

بقایی با اشاره به شعار سال با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم با محوریت شهدا و معرفی شهدای شاخص همدلی و همزبانی بین رده‌های نظامی محقق شود.

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی استان شهید «شهید حسین عبادی» را به عنوان شهید شاخص استان معرفی کرده‌اند، ادامه داد: ارتش نیز با هماهنگی رده‌های خود از قبیل پدافند، نیروی هوایی و زمینی در سطح استان در روزهای آینده معرفی می‌کنند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به همکاری امور ایثارگران استانداری، بنیاد شهید، حفظ آثار، پیشکسوتان دفاع مقدس در معرفی شهید شاخص استانی اظهار کرد: شهدای شاخص معرفی شده باید دارای مؤلفه‌های خاصی مانند داشتن وصیت‌نامه و امکان الگو شدن برای جامعه و نسل امروز باشند.

وی یادآور شد: فعالیت ها و مبارزات قبل از انقلاب و دوران انقلاب تا شهادت، خدمات‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی، ابتکارات و خلاقیت‌ها، دارا بودن شاخص‌هایی قابل فهم و دست‌یافتنی برای نسل جدید جامعه، ابعاد مختلف شخصیتی برای معرفی به عنوان الگو به جامعه و ... از جمله مؤلفه‌های انتخاب شهدای شاخص است.

بقایی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی شهدا به ویژه نخبگان جنگ گفت: معرفی شهدای شاخص نیز با توجه به این امر صورت می‎گیرد و در طول سال برنامه‌های مختلفی با محوریت این شهدای والامقام در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در معرفی این شهدای بزرگ مانند همایش «سرباز امام» برای گرامیداشت شهید ستار ابراهیمی، همایش «یوسف بدر» یادواره شهید حسن صوفی و ... خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها برای معرفی شایسته شهدا به جامعه و نسل جوان باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات