خبرهای داغ:
امروز در جلسه هماهنگی معرفی شهید شاخص سال 94؛

سردار شهید «حسن ترک» به عنوان شهید شاخص سال 94 استان همدان معرفی شد

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از معرفی سردار شهید «حسن ترک» به عنوان شهید شاخص سال 94 استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۴۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در جلسه هماهنگی معرفی شهید شاخص سال 94 اظهار داشت: معرفی شهدای شاخص استان همدان حدود 3 سال است که با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی در استان انجام می‌شود که به طور حتم در جامعه تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرماید «شهدای همدان جزو برجسته‌ترین‌ها هستند»، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی شهدا را از زوایای مختلفی معرفی کرد و به عنوان الگو به نسل جدید و جامعه معرفی کرد.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: با بررسی ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی شهدا، زوایای پنهان شهدا مشخص می‌شود که باید آن را به طور کامل به جامعه معرفی کرد تا نسل جوان امروز با شخصیت والای این شهدا آشنا شوند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای معرفی شهید شاخص سال صورت می‌گیرد، ابراز داشت: امید است با انجام این مهم تک تک شهدا را به نسل جوان که انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند معرفی کنیم.

مجیدی با اشاره به مطرح بودن دو گزینه برای معرفی شهید شاخص سال 94 استان همدان گفت: برای این موضوع سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» و سردار شهید «حسن ترک» در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص هر یک از شهدا عنوان کرد: سردار شهید «حسن ترک» یکی از فرماندهان شجاع و با شهامت در دوران دفاع مقدس بود که تدابیر عملیاتی خاصی داشتند و یک عارف به تمام معنا بود که یکی از شاخصه‌های بارز شخصیت ایشان است.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به ویژگی‌های خاص سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» افزود: ایشان علاوه بر همدان در استان‌های دیگر مانند یزد، آذربایجان و شیراز نیز کاملاً شناخته شده است بنابراین باید پیگیری‌های لازم برای معرفی این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص کشوری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمام شهدا شاخص هستند، گفت: اجرای طرح مهر ولایت از ابتکارات شهید «قهاری‌سعید» است که در دوران خدمت خود در استان یزد از تمام خانواده‌های شهدا سرکشی کردند و این امر به عنوان الگویی در کشور مطرح و اجرا شد.

مجیدی با معرفی سردار شهید «حسن ترک» به عنوان شهید شخص سال 94 استان همدان خاطرنشان کرد: شهید «ناصر قاسمی» در شهرستان همدان، شهید «حسن تاجوک» در ملایر، شهید «محسن امیدی» در نهاوند، روحانی شهید «احمد هاشمی» در کبودراهنگ، شهید «یونس گنجی» در بهار، شهید «مسعود داوری» در تویسرکان، شهید «رمضانعلی غلامی‌مهتاج» در قهاوند، شهید «الله‌رضا هنری‌لطیف» در اسدآباد، شهید «هادی مختاری‌دلیر» در رزن و شهید «مجید رضیئی» در تیپ 32 انصارالحسین(ع) به عنوان شهدای شاخص سال 94 معرفی شده‌اند.

وی با تأکید بر جمع‌آوری مستندات و وصیت‌نامه به جای مانده از شهدا ادامه داد: باید در معرفی شهدای شاخص سال از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های استان استفاده کنیم.

گفتنی است؛ سردار رشيد دين خدا شهيد حسن ترك همان نوزادي بود كه در سال ۱۳۴۱ از شهر تهران به‌ياري امام خود چشم بر جهان گشود و در اين راه از همان طفوليت كوشش خستگي ناپذيري را آغاز نمود، دوران تحصيل را با موفقيت پشت سر گذاشت كه خرمن وجودش با آتش مقدس انقلاب زبانه كشيد، در كنار شهيدان ميرزايي و كيانيان رشد كرد، آگاهي يافت و مطالعه نمود تا قوي‌تر و مقاوم‌تر مقابل انديشه‌هاي التقاطي منافقان، چپ‌ها و عناصر ليبرال بايستد و با منطق ايماني همان سربازي باشد كه امام به او دل بسته بود.

پس از اخذ ديپلم در سال ۱۳۶۰ از دبيرستان ابن سينا با عضويت در سپاه پاسداران فصل نويني در راه پر مخاطره و سخت مبارزه را بر خويش گشود. ابتدا مسئول پذيرش سپاه گرديد، اما عشق به جهاد در ميدان بلا، او را از شهر به جبهه كشانيد و رفت تا مردانگي را در عمل نشان دهد.

عليرغم ميل فرماندهان، در عمليات فتح المبين سرافرازانه شركت كرد و اين در حالي بود كه تنها طعم شيرين جهاد مي‌توانست روح بيقرار او را آرامش دهد و جز اين به چيزي تن نمي‌داد. به‌دليل لياقت و كارايي، در عمليات مسلم بن عقيل فرماندهي گردان كميل به او واگذار شد كه منجر به مجروح شدن وي گرديد.

در عمليات والفجر مقدماتي و والفجر(۱) با سمت دستيار محور حضور يافت كه پس از سه روز مقاومت بر اثر تركش خمپاره از ناحيه كتف و فك آسيب ديد. در عمليات والفجر (۲) سمت معاون مسئول محور و در عمليات والفجر (۴) مسئوليت تيپ عمار را بر عهده داشت، او در عمليات والفجر (۵) در چنگوله مسئول محور بود و سرانجام آخرين حضور او در محفل عشق بازي والفجر (۸) بود كه در اين عمليات مسئوليت طرح و عمليات تيپ انصارالحسين (ع) را بر عهده گرفت و با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌هاي مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأواي خويش رسيد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار