مدیرکل روستایی استانداری مازندران:

اجرای طرح مطالعاتی توسعه کشت در اراضی کوهپایه‌ای مازندران

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران از اجرای طرح مطالعاتی توسعه کشت اراضی کوهپایه ای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۳۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹




خبرگزاری بسیج مازندران، جان الله عبدی مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران اظهار داشت: کشاورزی به عنوان مهم‌ترین حرفه در روستاهای مازندران در مناطق جلگه‌ای و روستاهای جلگه ای رونق دارد و این در حالی است که با وجود استعداد مناطق کوهپایه‌ای در کشاورزی، هنوز در زمینه توسعه کشت در مناطق کوهپایه ای اقدام چشمگیری انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه با انجام طرح‌های مطالعاتی توسعه کشاورزی در مناطق جلگه ای باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران این امکان وجود دارد تا از توان علمی این دانش آموختگان در روستاها استفاده شود.

 

عبدی با اشاره به جلسات مشترک با نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مسئولان کشاورزی استان، تصریح کرد: کشاورزی در کشورهای پیشرفته دنیا در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و با تغییر امکانات سنتی به امکانات ماشینی و تعمیق آموزش‌های علمی کشاورزی در روستاها با مشارکت دهیاران، می‌توان کشاورزی را در روستاها بهبود بخشید.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد و درآمد خانوارهای روستایی، بیان کرد: دستورالعمل ابتدایی برنامه دهیاری‌ها به دهیاری‌ها ابلاغ شده  است.

 

عبدی با تاکید بر توانمندی دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها همانند شهرداری‌ها از استقلال مناسبی در اجرای برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند و استفاده از توانمندی آنان می‌تواند در بهره‌گیری از قابلیت‌های روستا در مسیر توسعه پایدار موثر باشد.

 

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری مازندران تاکید کرد: بیش از هزار و 900 دهیاری در روستاهای مازندران وجود دارد و در جلسات مشترک با مدیران پیشنهاد استفاده از فارغ التحصیلان به ازای هر 8 تا 10 روستا با مشارکت دهیاران ارائه شده است.

 

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب در روستاهای مازندران فراهم است و عزم در استفاده از این زیرساخت‌ها می تواند تحول در روستا را به دنبال داشته باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها