خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مردم یمن می‌دانند که نباید امیدی به نهادهای بین‌المللی برای برقراری عدالت داشته باشند لذا آنها باید به طراحی مقاومت برپایه اراده ملی بپردازند تا پوزه کشورهای متجاوز را به خاک بمالند.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۲۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب قطعنامه فصل هفتم شورای امنیت علیه یمن در راستای حمایت از متجاوز گفت: خاک بر سر شورای امنیت و سازمان ملل که با صدور قطعنامه پیشنهادی از متجاوز (عربستان) علیه کشور مورد تجاوز واقع شده (یمن) حمایت کرده و بهتر است که شورا آبروی نداشته خود را بیش از این از بین نبرد.

وی افزود: انتظاری بیش از این از شورای امنیت و سازمان ملل و حمایت از ظالم نداریم زیرا این شورا وابسته به جریان حاکم در دنیاست و به همین دلیل هیچ توقعی برای اجرای عدالت در جهان از آنها نداریم.

حقیقت‌پور اظهار داشت:‌ مردم یمن با تظاهرات خود جواب محکم و قاطعی را به تصویب‌کنندگان قطعنامه علیه کشورشان و به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهند داد.

وی تصریح کرد:‌مردم یمن به خوبی می‌دانند که هیچ امیدی به نهادهای بین‌المللی برای حمایت از آنها و برقراری عدالت نباید داشته باشند لذا آنها باید به طراحی مقاومت برپایه اراده ملی بپردازند تا پوزه کشورهای متجاوز مانند عربستان را به خاک بمالند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یمن باتلاقی برای متجاوزین اعم از مصر، ترکیه‌ و سعودی خواهد بود.

وی درباره عدم تحرک از سوی سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه 77 در قضیه یمن نیز گفت: توقع از جنبش عدم تعهد به این دلیل که دبیرخانه‌ای ثابت ندارد، وجود ندارد ولی این نهاد بین‌المللی حداقل می‌توانست با صدور بیانیه‌ این اقدام را محکوم کند.

وی تأکید کرد: سازمان همکاری اسلامی سازمانی است که مدیریت آن سعودی و آمریکایی و تابع نظر آنهاست که متأسفانه در قضیه فلسطین هم به وضوح دیدیم که حمایتی از مردم فلسطین و غزه انجام ندادند.

وی در پایان گفت: مردم یمن با اراده ملی و توکل به خداوند پاسخ محکمی را به متجاوزین عرب خواهند دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها