تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

تفاهم نامه همکاری دوساله بین بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری منعقد شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۸۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ تفاهم نامه همکاری دوساله بین بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با حضور سرهنگ پاسدار حسین علی شریفی و شهرام احمدی امضا شد.

در این تفاهم نامه با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست یک ضرورت حیاتی می باشد و ضمن تاکید بر جنبه های دینی این مساله، همچنین تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب و در راستای تحقق فرمان ایشان و حرکت در جهت نیل به اهداف و ماموریت های بسیج سازندگی، این تفاهم نامه در 6 ماده تنظیم گردیده است.

در این تفاهم نامه چهار هدف اصلی عنوان شده است که عبارتند از: نهادینه کردن و توسعه فرهنگ احیا و حفظ محیط زیست، توسعه مبانی تبلیغاتی، فرهنگی در زمینه محیط زیست و ضررورت اتخاذ سیاستهای یکپارچه استانی جهت بهبود وضعیت آن، ترویج مشارکت در حوزه مفاهیم محیط زیست در میان مردم به ویژه نسل جوان، استفاده از ظرفیت و توان بالقوه بسیج سازندگی در راستای احیا و اشاعه مفاهیم محیط زیست با رویکرد بسیجی.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن بیان اهمیت نقش و جایگاه، همچنین سوابق درخشان همکاری های مشترک این نهاد انقلابی در راستای حفظ محیط زیست ابراز امیدواری نمود که همچون گذشته حمایت های معنوی و پروژه های مشترک منجر به برداشته شدن گام های مهمی در راستای حفظ محیط زیست استان و تقویت روحیه بسیجی در بین اقشار مختلف جامعه شود.

شهرام احمدی افزود: این تفاهم نامه زمینه مناسبی جهت بهره مندی متفابل از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، پژوهشی و آموزشی – فرهنگی را بین طرفین ایجاد خواهد نمود.

گفتنی است: جهت اجرای مناسب این تفاهم نامه، کمیته ای اجرایی متشکل از 6 نماینده از طرفین تشکیل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار حسینعلی شریفی، مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج، پیرامون این تفاهم نامه، اظهار داشت:‌به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توسط آحاد مردم، این تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و سازمان محیط زیست استان، به امضاء رسیده است.

وی، با اشاره به توان و ظرفیت بسیج مردمی و همچنین برگزاری اردوهای جهادی در نقاط مختلف استان، گفت: فرهنگ سازی، آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از مهم ترین بندهای این تفاهم نامه است.

شریفی، افزود: بعد از معرفی عرصه های فعالیت از سوی محیط زیست، بسیج سازندگی نیروهای شرکت کننده در اردوهای جهادی را در آن عرصه ها بکارگیری می کند تا مشارکت مردمی در بحث نگهداری و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست استان ارتقا یابد.

گفتنی است: خدمات بسیج سازندگی در این عرصه ها، به صورت رایگان و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حفظ سرمایه های ملی می باشد.

ارسال نظرات