مدیر دارالقرآن کریم زنجان از افزایش مراکز آموزشی و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان خبر داد و گفت: مراکز آموزش قرآن کریم در روستاهای استان زنجان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۶۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

ولی‌الله رحیمی اظهار داشت: در راستای افزایش تعداد قرآن آموزان و تربیت نیروهای قرآنی متخصص در دهستان‌ها و روستاهای بالای 500 نفر خانوار مراکز آموزش قرآن کریم ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: شعبه‌های جدید از دارالقرآن کریم در سطح استان زنجان افتتاح شده که در حال حاضر هشت مرکز در شهرک‌های شهرستان زنجان راه‌اندازی می‌شود که این مراکز قرآنی در شهرستان‌های استان زنجان نیز راه اندازی می‌شود.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش قرآن کریم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، گفت: امسال در تلاشیم با انجام کارهای زیرساختی در راستای تربیت و پرورش حافظان قرآنی در استان زنجان گام‌های مؤثر برداریم.

وی با بیان لزوم فرهنگسازی برای افزایش حضور مخاطبان در دوره‌های آموزشی عنوان کرد: خانواده‌ها تاثیر زیادی بر تربیت فرزندان قرآنی و مشارکت برای حضور در دوره‌های آموزشی قرآن کریم برگزار شده در مراکز آموزشی و مؤسسات قرآنی دارند.

رحیمی با اشاره به افزایش مؤسسات و مراکز آموزش قرآن کریم در استان زنجان ابراز کرد: مرکز دارالقرآن کریم زنجان با وجود برگزاری دوره‌های آموزشی و دیگر فعالیت‌های قرآنی پاسخگویی مطالبات مردمی نیست.

وی با اشاره به انتشار کتاب جامع روخوانی قرآن کریم توسط فعالان قرآنی دارالقرآن کریم زنجان خاطرنشان کرد: این کتاب تا پایان سال منتشر می‌شود و در دوره‌های آموزشی دایر در مراکز قرآنی استان زنجان از آن استفاده می‌شود.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان در خاتمه ابراز کرد: تفسیر آیات و تبیین روایات نیز در کنار آموزش روخوانی قرآن کریم در کتاب جامع روخوانی قرآن کریم آورده شده است که این کتاب می‌تواند در راستای ارائه آموزش تفسیر در کنار آموزش روخوانی کمک کند.

ارسال نظرات