با متجاوزین به منابع طبیعی و تخریب کنندگان اراضی کشاورزی بشدت برخورد می شود
رئیس دادگستری ابهر با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به حفظ منابع طبیعی و مقابله با اقدامات غیر قانونی گفت : با متجاوزین به منابع طبیعی و تخریب کنندگان اراضی کشاورزی بشدت برخورد میشود .
کد خبر: ۸۵۱۱۲۶۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

محمد تقی فتحی تجاوز به بیت المال و منابع ملی را مستحق هیچ رافت و رحمتی ندانست و تصریح کرد : صدای متخلف نباید بالاتر از صدای قانون باشد.

فتحی افزود : با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری از این پس هیچ عذر و بهانه ای از مسئولینی که در حفاظت از منابع طبیعی نسبت به وظایف خود کوتاهی می نمایند پذیرفته نیست.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی حتی یک متر مستلزم اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه میباشد تاکید کرد ، با متخلفین برابر قانون برخورد و علاوه بر قلع و قم بنا و مستحدثات ، به پرداخت جزای نقدی ، توقیف تجهیزات مورد استفاده در این امر و اعاده اراضی تغییر داده شده به وضع اولیه محکوم خواهد شد.

رئیس دادگستری ابهر افزود : با توجه به کمبود آب و افت سطح آبهای زیرزمینی و برداشتهای غیر مجاز و از طرفی کاهش نزولات آسمانی ، با مالکین و استفاده کنندگان از چاههای غیر مجاز و فاقد پروانه مطابق با مقررات قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین مربوطه برخورد قانونی بعمل آمده و چاههای غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه خواهد شد.

این مقام قضایی تخریب منابع طبیعی را ظلم و گناهی نابخشودنی عنوان کرد و اظهار داشت : در سال 1393 تعداد 28 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه و 60 حلقه چاه نیز پلمپ گردیده و مالکان و استفاده کنندگان آنها نیز به جزای نقدی محکوم گردیده اند.

ارسال نظرات