خبرهای داغ:
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای آلمانی گفت: حملات عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها به یمن اقدام خطایی است که نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۵۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشومان با مارکوس ادرر معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه یمن، بحرین، عراق و سوریه گفت‌وگو کرد.  

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر در یمن و حملات نیروهای نظامی خارجی اظهار داشت: حملات عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها به یمن اقدام خطایی است که نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نخواهد داشت.

وی با متوازن خواندن موضع آلمان در خصوص عملیات نظامی علیه یمن افزود: ما انتظار داریم آلمان و سایر کشورهای اروپایی اقدامات لازم را برای متوقف کردن حملات علیه مردم یمن و زیرساخت‌های آن کشور، زمینه را برای امدادرسانی به یمن و آغاز گفت‌وگوهای یمنی - یمنی برای رسیدن به تشکیل حکومت وحدت ملی فراهم سازند.

امیرعبداللهیان با اظهار تاسف از اینکه در منطقه شاهد ترجیح سیاست اشتباه توسل به زور و حملات نظامی بر راهکارهای سیاسی از سوی برخی کشورها هستیم، اضافه کرد: تحولات منطقه اعم از یمن، سوریه و بحرین صرفا راهکار سیاسی دارد.

معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار نقش کشورمان در تحولات منطقه را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: نقش سازنده شما در تحولات عراق و مبارزه با تروریسم و ثبات سیاسی در این کشور بسیار ارزشمند بوده است.

مارکوس ادرر با اشاره به تحولات یمن، راهکار سیاسی و گفت‌وگو بین همه گروه‌های یمنی را راه‌حل اساسی برون رفت از وضعیت بوجود آمده دانست و با توجه به نیازهای شدید مردم یمن به دارو و غذا، بر ارسال سریع کمک‌های انساندوستانه به این کشور تاکید کرد.

طرفین همچنین آخرین وضعیت سوریه و بحرین را مورد ارزیابی قرار دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها