مشاور ارشد فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های برتر در برگزاری ترتیل‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۴۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ نصرالله غزنوی عصر امروز در نخستین جلسه دبیرخانه ستاد مترتلین قرآن کریم در بوشهر، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سالروز تاسیس سپاه در دوم اردیبهشت مراسمی به همین مناسبت در سپاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. 

غزنوی با تاکید بر اینکه همه مسئولیم تا اهداف تشکیل سپاه و خدمات این نهاد به نظام و انقلاب را به آیندگان انتقال دهیم، بیان کرد: نیاز ضروری است تا پیشکسوتان سپاه هدف از تاسیس سپاه و خیرات و برکات این نهاد را برای مردم و جوانان بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه 4 سال است که مراسم جزء‌خوانی با همت و همکاری دستگاه‌های اداری و توسط قاریان برجسته کشوری و استانی در بوشهر برگزار می‌شود، ادامه داد: سایر شهرستان‌های استان نیز با الگوگیری از مرکز استان هر ساله این مراسم را برگزار می‌کنند.

مشاور ارشد فرمانده سپاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مراسم جزء‌خوانی به مدت یک ساعت و با نظم و انضباط خاصی از شبکه استانی و یکی از شبکه‌های سراسری پخش می‌شد، تصریح کرد: این کار توسط 3 کمیته قاریان و حافظان قرآن کریم که مسئولیت آن بر عهده دارالقرآن بسیج است، کمیته اطلاع‌رسانی که مسئولیت آن بر عهده صدا وسیماست و کمیته پشتیبانی که متشکل از معاونت‌ها، اقشار سپاه باضافه ادارات و سازمان‌های مرتبط با قرآن و امور فرهنگی  اداره می‌شود.

غزنوی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان استان‌ها هنوز انجام نشده، خاطرنشان کرد: استان بوشهر از لحاظ نظم، انظباط و نحوه قرائت روزانه و برگزاری ترتیل و جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از استان‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه این اولین جلسه داخلی در این خصوص است، اضافه کرد: دعوت می‌شود دو هفته آینده مسئولان کمیته‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امور فرهنگی در اولین جلسه استانی ستاد مترتلین قرآن کریم حضور پیدا کنند.

مشاور ارشد فرمانده سپاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه رئیس ستاد مترتلین قرآنی نماینده ولی فقیه در استان بوده و دبیرخانه آن نیز بر عهده سپاه است، افزود: با توجه به این مراسم به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش می‌شود می‌طلبد که این موضوع جدی و با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگی لازم انجام شود.

غزنوی با اشاره به اینکه برنامه‌های جانبی این مراسم را سپاه پیگیری و هماهنگی می‌کند، اظهار کرد: تلاوت مجلسی، تفسیر قرآن که توسط 3 روحانی و کارشناس قرآن کریم و مورد توجه خاص مردم نیز قرار می‌گرفت از جمله برنامه‌های فرهنگی جانبی این مراسم است.

وی با بیان اینکه مسابقه فرهنگی نیز با طرح سئوال‌های قرآنی در این مراسم اجرا می‌شود، عنوان داشت: نمایشگاه قرآنی از دیگر برنامه‌های فرهنگی بود که برگزار می‌شد و امسال این کار توسط مجموعه سپاه انجام خواهد شد.

مشاور ارشد فرمانده سپاه امام صادق(ع) ادامه داد: این مراسم توسط افراد حقیقی، حقوقی، اشخاص، سازمان‌ها و ادرات پشتیبانی شده است.

غزنوی با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه فرهنگی بزرگ 200 نفر ما را کمک کردند، افزود: تعدادی از خواهران و برادرانی که ما را در این مراسم کمک کردند از آنها تجلیل کردیم و منتظر فرصتی هستیم تا در همایشی از آنها بطور ویژه قدردانی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها