2 داروی ضد سرطان در رشت رونمایی شد

در حاشیه سفر رییس جمهور به گیلان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو داروی جدید ضد سرطان شرکت سبحان انکولوژی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۱۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم رونمایی از دو داروی جدید ضد سرطان شرکت سبحان انکولوژی اظهار کرد: صنعت گیلان نوپاست اما پیشرفته است و برخی از کارخانه‌های موجود در این استان مثل شرکت سبحان انکولوژی در کشور منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: سبحان انکولوژی اولین شرکت تولیدکننده فرآورده‌های تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه است که داروهای سرطانی تولید شده که در داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نعمت‌زاده، افزود: استان گیلان در زمینه صنعت دارویی و بسیاری از صنایع دیگر می‌تواند پیشگام باشد.

ساخت 12 داروی جدید در شرکت سبحان دارو

در ادامه این مراسم مصطفوی مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی نیز گفت: در سال 93، 7 داروی جدید سرطانی ساخته شد و در سال 94 نیز ساخت، 12 داروی جدید در دست اقدام است.

وی گفت: تا پایان سال 92، 34 داروی ضد سرطان در سبد عرضه سبحان انکولوژی جای خواهد گرفت.

مصطفوی افزود: ما محصولات دارویی ضد سرطان را به 10 کشور دیگر صادر می‌کنیم و اولین شرکتی هستیم که دارویی با فناوری نانو تولید کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید داروهای ضد سرطان در ایران توسط این شرکت منحصر به فرد است و در طول سه سال گذشته با توجه به تولید داروهای سرطانی در داخل کشور بالغ بر 50 میلیارد تومان در هزینه بیماران سرطانی صرفه‌جویی شده است.

گفتنی است، دو داروی ویال تزریقی اگزالی پلاتین و ویال تزریقی جم سیتابین ضد سرطان امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار