خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

نماز ابزاری برای رشد و تعالی‌بخشی جامعه است/ بهره‌گیری از هنر برای ترویج فرهنگ دینی نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه نماز جامعه را از تمام اختلافات و ناهنجاری ها محفوظ نگه می دارد، گفت: باید با اقامه نماز جامعه را سلامت نگاه داشت.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۰۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در گردهمایی دبیران اقامه نماز ادارات و دستگاه های استان همدان اظهار داشت: خروجی و بازخورد نمازی که در اعمال ما مشاهده می شود هدف نماز نیست چراکه نگاه ما به نماز ابزاری است در حالیکه باید دید نماز در وفای به عهد،امانتداری، رعایت حقوق دیگران و... چه نتیجه ای داشته است.

وی افزود: خروجی نماز باید تربیت، مسئولیت شناسی ووفای به عهد باشد چراکه نماز به تنهایی موضوعیت ندارد و ابزاری برای رشد و تعالی‌بخشی جامعه است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه نماز جامعه را از تمام اختلافات و ناهنجاری ها محفوظ نگه می دارد، اظهار داشت: همه باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که با اقامه نماز جامعه را سلامت نگه داریم و در همین راستا امیدواریم نمازی که در ادارات اقامه می شود به بهترین شکل برگزار شود و از برنامه ها، فکرها و طرح ها برای رونق‌بخشی به این امر مقدس بیشتر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه مدارس، دانشگاه ها، مساجد، ادارات و منازل رونق بخش این رخداد و فرهنگ دینی باشد و با تاکید براینکه مخاطب شناسی یکی از مسائل تربیتی است، ابراز داشت: دبیران اقامه نماز استان باید برای ترویج فرهنگ دینی نماز با توجه به نوع مخاطب خود از ابزارهای هنر بهره بگیرند.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این جلسه به برنامه های این ستاد در سالجاری اشاره کرد و گفت: برنامه های سالجاری با رویکردهای مختلف در دو بخش فرهنگی و آموزشی اجرا خواهد شد که در کلیات برنامه ها و سیاست ها برنامه های تبیین شده، تمام برنامه های فرهنگی و آموزشی و حتی نظارت و ارزیابی براساس تحقق پیام و منویات مقام معظم رهبری و اجلاس های سراسری ۲۳ ساله نماز است.

حسن کرمی نور با تاکید براینکه بیشتر مخاطبان برنامه های ستاد اقامه نماز استان نوجوانان و جوانان هستند و همه برنامه ها به این حوزه اختصاص یافته است، افزود: در بخش یاوران نماز در سالجاری استفاده از ظرفیت های مردمی یاوران نماز به عنوان یک چشم انداز در محوریت فعالیت های اقامه نماز استان قرار گرفته و در همین راستا از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، مساجد، ائمه جماعات و نمازگزارن نیز به عنوان مبلغان نماز استفاده خواهد شد چراکه رویکرد ستاد اقامه نماز کشور نیز شناسایی ظرفیت های نمازگزاران است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نماز یاوران چند سالی است که نماز ظهر عاشورا با شور و شکوه در همدان اقامه می شود، اظهارداشت: برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی، تعامل با ادارات در زمینه برگزاری نماز، برگزاری جشن های تکلیف، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ درحوزه نماز و برگزاری همایش نماز در ادارات از برنامه های تاثیرگذار در حوزه نماز ادارات است.

کرمی نور استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری نماز در روستاها و مناطق محروم، حوزه ها علمیه، اقامه نماز جماعت صبح و غیره را از برنامه ستاد اقامه نماز در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار