خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان به نسل جدید جنگ ها نیز اشاره کرد و گفت: نسل جدید جنگ ها در منطقه ایجاد شده چراکه در سال های گذشته از جنگ های نامتقارن صحبت می شد اما امروز جنگ های نیابتی مطرح شده و دیگر آمریکا به صورت مستقیم در منطقه حضور نظامی ندارد و به داعش و گروهک های تروریستی دیگر نیابت جنگ داده است.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی نقش ماندگاری در ارتش و جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی به برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح استان اشاره کرد و افزود: هر ساله در هفته ارتش برنامه هایی تدوین می شود که در سال جاری نیز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با پیشکسوتان عرصه دفاع، جهاد و شهادت، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها از اهم برنامه های روز ارتش است.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان اضافه کرد: در روز 29 فروردین در رژه نیز یگان های پیاده، موتوری و محمول با حضور مقامات استانی و لشکری و آحاد مردم همدان رژه می روند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش براساس وظیفه ذاتی و چشم انداز تعریف شده ایجاد توان بازدارندگی و دفاعی را همیشه پیگیری می کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در پیام سالانه خود به دو موضوع ارتقاء ایمان و به حفظ و ارتقاء آمادگی رزمی و دفاعی توصیه می کنند.

بیدادی ادامه داد: آمادگی رزمی و آموزش های رزمی تیپ بر آموزش های عملی مبتنی است چراکه باید بتوانیم در میدان رزم توان خود را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آموزش های یگان ها به آموزش های تئوریک و استفاده از شبیه ساز و وسایل مدرن که ارتش آنها را توسعه داده و به روز می شود که کیفیت آنها بهتر می شود.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان ادامه داد: ارتقاء آمادگی و سرویس و نگهداری ادوات از فعالیت های همیشگی تیپ قهرمان است و سال گذشته فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در بازدید از این یگان رضایتمندی داشتند.

وی بیان کرد: آنچه ارتش را در وضعیت خوب حفظ می کند روحیه جهاد و عرق ملی است.

بیدادی در بخش دیگری از سخنانش به حضور ارتش ایران در خارج از مرزها اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که گروه تروریستی داعش در عراق عملیات را آغاز کرد، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران حضوری مقتدرانه در عراق داشت که زنگ خطری برای داعش محسوب می شد.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی یاران در دو بخش زمینی و هوانیروز فقط 48 ساعت بعد از حضور داعش در عراق با 5 تیپ در منطقه غرب کشور و همین طور پایگاه هوایی شهید نوژه و هوانیروز کرمانشاه با آماده باش کامل در منطقه خانقین مستقر شدند.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان یادآور شد: حضور نظامی در عراق فقط بحث مستشاری و ارائه آموزش به نیروهای عراقی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر کشوری که در حال توسعه است قطعا مرزهای استراتژیک آن منطبق با مرزهای جغرافیایی نیست، عنوان کرد: اگر ایران در سوریه، لبنان و عراق جلوی دشمن نایستد باید در داخل خاک ایران ایستادگی کند.

بیدادی در بخش دیگری از سخنانش به نسل جدید جنگ ها نیز اشاره کرد و گفت: نسل جدید جنگ ها در منطقه ایجاد شده چراکه در سال های گذشته از جنگ های نامتقارن صحبت می شد اما امروز جنگ های نیابتی مطرح شده و دیگر آمریکا به صورت مستقیم در منطقه حضور نظامی ندارد و به داعش و گروهک های تروریستی دیگر نیابت جنگ داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه دارای 5 نیرو است، تصریح کرد: سپاه یک نیرویی با عنوان سپاه قدس است که فرامرزی عمل می‌کند، نیروی بسیج و نیروهای سه گانه زمینی، هوایی و دریایی است و ارتش نیز برابر اصل 143 قانون اساسی مسئولیت حفظ تمامیت ارضی و حدود و ثغور را توسط نیروهای سه گانه زمینی، هوایی و دریایی انجام می دهد.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان با بیان اینکه امروز در تهران از 5 دستاورد نیروی زمینی در تهران رونمایی می‌شود، افزود: از تفنگ تیرانداز 23 میلیمتری که یک سلاح پدافندی است رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز یک نمونه 14 میلیمتری از تفنگ تیرانداز رونمایی شد، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی یاران همواره در حال نوسازی و تحرک و ارتقاء حجم اتش است.

بیدادی با بیان اینکه در رژه 29 فروردین همدان نیز از خودروهای بیشتری استفاده خواهد شد، عنوانکرد: تمام برنامه های تدارک دیده شده برای رژه از قبل برنامه ریزی شده که در مواقع بحرانی دچار سردرگمی نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود سربازان وظیفه تحصیل کرده در تیپ شهید قرمان را ظرفیت دانست و تاکید کرد: سال گذشته 10 طرح تحقیقاتی توسط سربازان تحصیل کرده و نخبه به جهاد خودکفایی ارتش معرفی شده که برخی از آنها مانند برجک‌های هوشمند، میادین تیر الکترونیکی، نمونه بهینه سازی سلاح ژ3 و شبیه سازهای موشک سهند، موشک تاب، موشک کنکورس و خمپاره اندازها به تصویب رسیده و امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان به قرارگاه سازندگی قائم اشاره کرد و یادآور شد: ارتش در بنیاد تعاون قرارگاه سازندگی قائم را ایجاد کرده که 10 شرکت زیر گروه دارد که در زمینه های مختلف راه سازی، پل سازی و... فعالیت می کند.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی قائم در تبریز در حوزه فولادسازی ورود کرده که اقدامات این قرارگاه در راستای ارتقاء معیشت کارکنان و ایجاد مسکن برای آنها است.

بیدادی با اشاره به پروژه هایی که قرارگاه سازندگی قائم در استان همدان قرار است انجام دهد،گفت: در ملایر ایجاد روگذر و چندین پروژه دیگر است و در همدان نیز احداث هتل 32 طبقه در میدان قائم، پل ها و ... است که در مجموع قرار شده بیش از 600 میلیارد تومان این قرارگاه در استان همدان پروژه اجرا کند.

وی در ادامه سخنانش به سامانه موشکی "اس300" نیز پرداخت و اظهار کرد: سامانه موشکی اس 300 می تواند بصورت همزمان 100 هدف را شناسایی و رهگیری کرده و منهدم کند و در مدت زمان کوتاهی آماده و عملیاتی می شود.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان با بیان اینکه سامانه موشکی اس 300 هنوز هم به روز است، تصریح کرد: هر سلاحی که در دنیا تولید می شود در کنارآن یک طرح توسعه هم تعریف می شود و در گذشته نیز این سلاح به ایران واگذار شده که مهندسی معکوس کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه موشکی اس 300 در پدافند و توان دفاعی ایران بسیار موثر است و قدرت رهگیری موشک های بالستیک را نیز دارد و واگذاری این سامانه در این مقطع زمانی به ایران در مذاکرات هسته ای نیز اثرگذار خواهد بود.

بیدادی در بخش دیگری از سخنانش به همدلی و همزبانی ارتش با مردم اشاره کرد و گفت: هنگامی که امام راحل(ره) 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند دو هدف داشتند که نخست ایجاد پیوند بین مردم و ارتش و دوم نیز تغییر ماهیت در ارتش بود.

وی اضافه کرد: ارتش در طول این سالها و در میادین مختلف امتحان خود را پس داده چراکه نیروهای نظامی حق ورود به دستجات سیاسی و احزاب را ندارند اما باید به مسائل روز مشرف باشند که ارتش و خصوصا نیروی زمینی در این موضوع خوب عمل کرده است.

فرمانده تیپ 316 زرهی مستقل شهید قهرمان در پایان به احداث سالن ورزشی که سال گذشته توسط استاندار همدان کلنگ زنی شد، اشاره کرد و افزود: استاندار همدان قول پرداخت 400 میلیون تومان اعتبار به این پروژه داده بود که فقط 150 میلیون تومان اختصاص دادند که پادگان تاکنون 90 میلیون تومان دریافت کرده اما با این مبلغ بخش قابل توجهی از این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات