عضو شورای شهر رشت گفت: احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و همچنین حل مشکل سراوان نیازمند عزم ملی است.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۹۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، ضمن تبریک ورود رئیس جمهور به استان گیلان اظهار کرد: شهر رشت به عنوان مرکز استان و قطب گردشگری کشور همواره با مشکلات زیست محیطی مواجه بوده که از مهمترین معضلات زیستی همچون زباله و فاضلاب است.

وی افزود: افزایش آلایندگی‌های رودخانه زرجوب و گوهررود تاثیر بسیاری روی تالاب انزلی گذاشته و باعث آلودگی شدید آن شده است.

شیرزاد با بیان اینکه تقاضای مردم شهر رشت رسیدگی ویژه و اساسی در احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود است، تصریح کرد: زباله‌های شهر رشت و تعدادی از شهرهای استان گیلان در منطقه سرسبز سراوان تخلیه می‌شوند که شیرابه‌هایی که از این زباله‌ها تولید می‌شوند بسیار سمی هستند و زندگی و سال‌ها سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه میزان این شیرآبه‌ها در بهار و تابستان به شدت افزایش می‌یابد، ادامه داد: این شیرابه‌های سمی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ریخته می‌شود و بخش اعظم پساب‌های صنعتی شهر رشت نیز به این دو رودخانه ریخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و همچنین حل مشکل سراوان نیازمند عزم ملی است، یادآور شد: تامین اعتبارهای ملی و نگاه و مساعدت ریاست جمهوری یکی از ضرورت‌های حل این مشکلات است که امیدواریم در پانزدهیمن سفر استانی رئیس‌جمهور به گیلان تصمیم‌گیری‌های مناسب و قابل اجرایی برای حل مشکلات مردم گرفته شود .

شیرزاد بیان کرد: انشاءالله تلاش خواهیم کرد تا زمینه‌های تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت مهیا و فراهم شود و در توسعه اقتصادی و فرهنگی و اشتغال جوانان و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و حل معضلات زیست محیطی قدم‌های مناسبی برداریم.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: خدمت بی‌منت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در واقع وظیفه همه مسئولین نظام است تا برای رفع مشکلات مردم قدم‌های بزرگی برداشته شود.

ارسال نظرات