رئیس جمهور گفت: خواستار توافق عزت‌مندانه هستیم و به آمریکا اعلام می‌کنم ما در برابر تعامل، تعامل می‌خواهیم و طرف ما سنای آمریکا نیست بلکه یک مجموعه 1+5 است.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۱۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی این شهر اظهار کرد: گیلان بزرگ و سرسبز قهرمان و دارای این همه مهمان‌نوازی و بنده‌پروری است و چه کسی قادر است این همه محبت و اجتماع شما را قدردانی کند.

وی افزود: خادمان شما کوچک هستند و شما مردمی بس بزرگ هستید  مردم گیلان بسیار مهمان‌دوست هستند و افتخار بنده و همراهان این است که امروز و فردا بهترین میزبانان را داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال سال فاطمی است، افزود: همان بانوی بزرگی که هر جا در سختی‌ها و مشکلات در آستانه مقدسش سر فرود آوردیم لطفش را از ملت ما دریغ نداشت.

وی ادامه داد: امسال سال همدلی و وحدت و اتحاد است و سال اعتماد بین دولت و ملت است و سالی است که دولت با تمام توان در برابر ملت بزرگ تلاش و کوشش می‌کند تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت راضی باشد.

روحانی گفت: همه باید به منافع ملی و عزت ملی بیندیشیم.

وی با بیان اینکه امسال سال همدلی و وحدت و اتحاد است، تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی و حزبی و جناحی بگذریم و همه به منافع و عزت ملی بیندیشیم.

رئیس جمهور گفت: اینجا سرزمین گیلان و قهرمانان و سردار جنگل، علما، سرداران، است و گیلان یعنی سرزمین فخر ایران و از هر جا که به این سرزمین نگاه می‌کنیم سرسبز است.

وی با بیان اینکه ماهیت نظام مردم‌سالاری دینی ایران قابل تغییر نیست، خاطرنشان کرد: در مذاکرات 16 ماهه، دنیا این واقعیت را اعتراف کرد که توسعه ملت به طرف علم و صنعت دائمی است.

روحانی ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ جهان و با حمایت مردم گام به گام جلو می‌رویم تا نقطه توافق عزت‌مندانه برای ملت ایران باشد.

وی افزود: خواستار توافق عزت‌مندانه هستیم و به آمریکا اعلام می‌کنم ما در برابر تعامل، تعامل می‌خواهیم و طرف ما سنای آمریکا نیست بلکه یک مجموعه 1+5 است و پایان توافق باید لغو تحریم‌های ظالمانه باشد و ما پیروز می‌شویم.

رئیس جمهور تصریح کرد: به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم که یار دولت خدمت‌گزار هستند و به اعتماد مردم نیز افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مذاکرات ما با قدرت‌های جهان این است که در داخل تفکر و سلیقه داریم اما آنجا که منافع ملی و توافقی سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است همه ما متحد و منسجم هستیم.

روحانی با بیان اینکه همه ما به جای تقابل به دنبال راه سازنده با دنیا هستیم، گفت: دولت و ملت به اصول خود پایبند بوده و انعطاف‌پذیر هستند.

وی ملت ایران را در انقلاب و دفاع مقدس پیروز خواند و اضافه کرد: ملت ایران پیروز این مذاکرات است و توافق پیش‌رو به نفع تمام دنیا است.

رئیس جمهور خطاب به آمریکا گفت: شما تصور می‌کنید تنها مردم ایران شوق دارند که تحریم‌ها پایان یابد، شرکت‌های شما بیشتر مشتاق هستند و تمام دولت‌های شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند زیرا به نفع تمام ملت‌هاست و این راه را با هدایت رهبری و مردم تا پایان بااطمینان و عزت و توجه حقوق بزرگ ملت ایران به مقصد نهایی می‌رسانیم.

وی در ادامه به رونق اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: امسال در سایه همدلی و همزبانی باید به رونق اقتصادی برسیم و این دولت در مدت 20 ماه گذشته هر چه تاکنون به مردم قول داده به آن عمل کرده مثل این‌که قول داد، نرخ تورم را کاهش دهد و به آن عمل کرده‌ است.

روحانی افزود: قول دادیم و کشور از رکود خارج شد و امسال وعده می‌دهیم سال رونق اقتصادی خواهد بود و اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت در رونق اقتصادی است.

وی از بهره‌برداری راه‌آهن تهران‌ـ‌رشت در سال 95 خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه قول دولت است و 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین نیز عملیاتی می‌شود که از قزوین تا رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات