خبرهای داغ:
رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تدوین سند توسعه برنامه ششم توسعه باید نقش ویژه ای برای استان کرمانشاه قائل شویم گفت: سعادتی است که در این محفل مقدس که مربوط به شهدای عظیم‌الشأن استان کرمانشاه بوده با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان توفیق حضور پیدا کردم.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۰۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه که در حسینیه بزرگ حضرت ثارالله (ع) سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، با بیان اینکه روحیه برادری امروز یک نیاز ضروری است، عنوان کرد: مسائل بین المللی و شرایط پر التهاب منطقه‌‌ای همدلی مسئولین را می‌طلبد و خوشحالم که در استان شهید پرور کرمانشاه این روحیه وجود دارد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی نیکی‌‌ها و خوبی‌ها مربوط به شهدا بوده و انسان این مسائل را می‌بیند.

دکتر علی لاریجانی ادامه داد: شهدا در بالاترین جایگاه قرار دارند چرا که خداوند فرموده تصور نکنید شهدا مرده‌اند و این حضور کاملا ملموس است.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه شهدا عزت را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، گفت: شهادت یک امر نقطه‌ای نبود بلکه به واسطه آن یک حرکت ایجاد شد و سرافرازی ایران در برابر قدرت‌ها یکی از این حرکات است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس اکثر کشورها به عراق کمک کردند و هر کشوری به نحوی در کنار صدام بود. کشورهای منطقه نیز در اختیار صدام بودند و تنها سوریه تا حدی در کنار ایران قرار داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از عراق هراس داشتند، گفت: اما با این وضعیت مردم ایران در برابر قدرت‌ها ایستادگی کردند.

به گفته ریاست مجلس شورای اسلامی اقدام شهدا ایجاد مقاومت در دل مردم بود و همین موضوع به سرافرازی آن‌ها منتهی شد.

وی در ادامه گفت: همچنین موضوع حائز اهمیت اینکه حرکت به وجود آمده به واسطه شهدا یک بازدارندگی به وجود آورد و به همین دلیل طی این سال‌ها هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران را پیدا نکرده است.

دکتر لاریجانی در خصوص نقش ایستادگی مردم ایران در مسائل هسته‌ای عنوان کرد: آن‌ها راه دیگری به جز مذاکره نداشتند، گاهی در پارلمان بر علیه ایران سخنانی را به زبان می‌آورند اما بارها اعلام کردند که باید با ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای گفت‌وگو کنیم و اقدام شهدا در حرکت ملت ایران ادامه یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت منطقه و بیداری اسلامی بیان کرد: به طور مثال مردم یمن تنها یک حکومت دموکراتیک می‌خواهند اما این مسئله نماینده آمریکا و سازمان ملل را دستپاچه کرده که این موضوع مایه تاسف است و آن‌ها با تحریک و تشویق عربستان به تجاوز، در فکر تخریب اراده مردم یمن هستند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: این مشکلات تاکنون برای سایر کشورهای انقلاب کرده نیز به وجود آمده اما باید توجه داشت که این آتش خاموش شدنی نبوده و آن‌ها این روحیه را از انقلاب ایران گرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور تروریست‌ها در منطقه گفت: متاسفانه منطقه شرایط خوبی ندارد و ظاهرا برخی قدرت‌ها از این موضوع ناراضی نیستند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: حتی کشورهایی که با منابع مالی خود از تروریست ها حمایت می‌کردند نیز اکنون نگران هستند البته ما قبلا هم این موضوع را هشدار داده بودیم اما آن‌ها باور نمی‌کردند.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه ایران به عنوان اولین کشور از عراق حمایت کرد، گفت: 40 کشور با تشکیل ائتلاف قصد مبارزه با تروریست‌ها را داشتند اما ما مبارزه‌ای را نمی‌بینیم و آن‌ها فقط شعار می‌دهند.

وی خطاب به برخی کشورهای منطقه به عنوان حامیان تروریست تاکید کرد: این طور نیست که با پدید آوردن گروهک‌های تروریستی آن‌ها را اداره کنید کما اینکه عملیات‌های تروریستی در عراق نشان داد که آن‌ها از کنترل شما خارج شدند.

دکتر علی لاریجانی بیان کرد: شما قصد ندارید با تروریست‌ها مبارزه کنید بلکه با آن‌ها بازی می‌کنید، مسئله هسته‌ای ایران نیز وضعیتی مشابه داشته و باید بدانید که نمی‌توان با ایران بازی کرد و ایران به جایگاهی رسیده که باید تکلیف را روشن کنید.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط باید همدلی و همگرایی در کشور حول منویات رهبر معظم انقلاب پدیدار شود.

رئیس نهاد قانونگذاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود تاکید کردند که مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و به فکر بهبود وضعیت مردم باشند.


گفتنی این یادواره با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جدید برگزار شد و محسن طاهری مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به مداحی پرداخت.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با نخبگان استان و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به کرمانشاه است.


ارسال نظرات