مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تأمین 20 میلیارد تومان اعتبار را برای احداث سازه‌ای فاز نخست را به مسئولان مربوطه درخواست دادیم.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۳۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

 


 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله ملکی در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که به ‌منظور تجلیل از مقام شامخ مادران و همسران شهدا در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی نقش ارزنده‌ای در حفظ حقیقت اسلام داشتند و در عصر ما نیز مادران و همسران شهدا اسوه‌های بی‌نظیر و جاودانه‌ای هستند که فرزندان و همسران خود را در راه دفاع از استقلال و امنیت کشور در نبرد حق علیه باطل بدرقه کردند و حتی خود نیز در پشتیبانی از جنگ نقش قابل تقدیری داشتند.

 

وی با بیان اینکه یاد و نام شهدا باید برای همیشه در حافظه تاریخ حفظ شود، به پروژه بزرگ پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که هم باغ‌موزه و پارک‌موزه دفاع مقدس را در خود جای داده است و هم از نگاه میراثی به آن توجه شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: سالانه 20 میلیون گردشگر به مازندران سفر می‌کنند و این پروژه بزرگ که در واقع میراث دفاع مقدس و تاریخ مازندران است، می‌تواند گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند.

 

این مسئول با بیان اینکه پارک‌موزه دفاع مقدس در سه فاز طراحی شده است، خاطرنشان کرد: فاز نخست آن شامل سازه‌ها، ساختمان‌ها و محتوایی است که بیان‌گر عملیات والفجر هشت است و در آن، رودخانه اروند به‌عنوان محل رزم ایران و در مقابل نیز منطقه فاو که در دست رژیم بعث عراق بود را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رودخانه «تجن» شهر ساری به نمایش می‌گذاریم.

 

ملکی ادامه داد: در فاز دوم نیز «هفت‌تپه» مقر لشکر ویژه 25 کربلا را به نمایش درمی‌آوریم که 70 درصد کارهای سازه‌ای آن انجام شده است، همچنین در فاز سوم نیز برجستگی‌های مهم دفاعی، میراثی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی مازندران با عنوان «مازندران در گذر تاریخ» را به نمایش می‌گذاریم که در مجموع، فعالیت بی‌نظیری است.

 

وی درباره کندی روند احداث این پروژه ملی، گفت: تملک زمین و منابع مالی، دو مشکل اساسی در کندی پروژه پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران است که در فاز نخست، غیر از امکانات محتوایی، تأمین 20 میلیارد تومان اعتبار را برای احداث سازه‌ای به مسئولان مربوطه از جمله استانداری مازندران درخواست دادیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان گفت: خانواده‌های شهدا نیز در بخش محتوایی این پروژه سهیم هستند و بدون همراهی و کمک آنها، قدم گذاشتن در کار بزرگی که در حال انجام است، سخت و دور از انتظار بود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها