صدور شناسنامه در یک‌روز‌ برای نخستین‌بار در مازندران

برای نخستین‌بار در مازندران، با اجرای طرح مکانیزاسیون ثبت احوال استان، شناسنامه در یک روز صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۳۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

 

 


 


 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، برای نخستین‌بار طرح صدور شناسنامه در یک روز از سوی ثبت‌احوال مازندران کلید خورد.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران در آیین افتتاحیه صدور شناسنامه در یک روز با اجرای طرح مکانیزاسیون اظهار کرد: طرح صدور شناسنامه در یک روز با همکاری ثبت‌احوال، اداره پست و دفاتر پیشخوان در مازندران دولت انجام می‌شود.

 

علی رجبی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در این ایستگاه ـ ثبت‌احوال شهرستان ساری ـ شناسنامه افراد بالای 15 سال به‌صورت مکانیزه صادر می‌شود، افزود: برای نخستین‌بار این طرح به‌صورت پایلوت در ساری اجرا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متقاضیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت شناسنامه خود را تحویل داده، در داخل شهر به مدت 24 ساعت و خارج از شهر به مدت 48 ساعت بعد، از طریق اداره پست به دفاتر پیشخوان دولت تحویل داده می‌شود.

 

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران با بیان اینکه با اجرای موفق طرح صدور شناسنامه یک‌روزه در ساری مقرر شد در اردیبهشت‌ماه امسال چهار شهر استان زیر پوشش این طرح برود، خاطرنشان کرد: به‌ زودی صدور شناسنامه در شهرهای بابل، آمل، تنکابن، قائم‌شهر و چالوس در یک‌روز انجام می‌شود.

 

این مسئول مدت زمان تحویل شناسنامه از طریق دفاتر پیشخوان دولت را یک‌هفته عنوان کرد و گفت: با تأکید رهبری و دولت خدمات‌رسانی در ثبت‌احوال مازندران به‌صورت برخط و در کمترین زمان ممکن، شده و روزانه بیش از 50 شناسنامه چاپ و تحویل پیشخوان دولت می‌شود.

 

رجبی با بیان اینکه صدور کارت ملی در دستور کار دولت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری باید 20 میلیون کارت ملی در کشور صادر شود که سهم مازندران حدود 900 تا یک میلیون کارت ملی معادل 36 درصد جمعیت استان است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 پایگاه صدور کارت ملی در استان داریم، افزود: برای صدور یک‌میلیون کارت ملی حدود 100 پایگاه دیگر در مازندران ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران اظهار کرد: سال گذشته سهمیه مازندران صدور 110 هزار کارت ملی بود که 85 هزار ثبت‌نام شده داشتیم.

 

این مسئول با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه امسال طرح صدور کارت ملی در مازندران شروع می‌شود، گفت: افراد 15 سال به بالا کارت ملی جدید دریافت می‌کنند.

 

رجبی میزان ولادت در سال 93 را نسبت به 92 با سه درصد افزایش عنوان کرد و ادامه داد: در همین سال با یک درصد کاهش فوتی نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل در مازندران روبه‌رو بودیم.

 

وی میزان ازدواج به ثبت رسیده در سال 93 را 3/7 درصد کاهش نسبت به‌مدت مشابه سال 92 دانست و گفت: در سال 93 نسبت به سال 92 با کاهش طلاق هشت‌دهم درصدی مواجه بودیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها