برگزاری جلسه وزارت علوم با ناجا برای مبارزه با تقلب‌های علمی ؛
وزیر علوم از تصویب لایحه‌ مبارزه با تقلب علمی در کمیسیون علمی دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۲۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: روز جلسه کمیسیون میزبان سه میهمان بود و بحث‌هایی درباره مسائل مختلف آموزش عالی صورت گرفت.

وی گفت: رئیس سازمان استاندارد با حضور در کمیسیون برنامه‌های این سازمان را برای سال جاری توضیح داد و دغدغه‌های اعضای کمیسیون درباره جایگاه این سازمان و نقش آن در اقتصاد مقاومتی و اطمینان مردم از کیفیت بالای کالاهای ایرانی به وی اعلام شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز با حضور در جلسه کمیسیون به سوال اعضای کمیسیون درباره آثار توافق احتمالی و تاثیر آن بر روند تحقیقات  و پژوهش در عرصه هسته‌ای و تحقیقات صنعتی که دغدغه جدی کمیسیون است پاسخ داد.

جعفری  افزود: به دلیل مشغولیت آقای عراقچی قرار شد جلسه‌ای مفصل‌تر با حضور وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم به عنوان میهمان سوم کمیسیون، گفت: آقای فرهادی برای پاسخ‌گویی به چند سوال اعضای کمیسیون در این جلسه حضور پیدا کرد که برخی از اعضا پاسخ‌گویی به سوالات خود را به تاخیر انداختند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طرح دو سوال درباره تقلب‌های علمی و آژانس‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور در جلسه روز گذشته کمیسیون از وزیر علوم اشاره کرد و گفت: آقای فرهادی به برخی از برنامه‌های وزارت علوم در زمینه جلوگیری از تقلب‌های علمی اشاره کرد و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را  توضیح داد.

وی گفت: فرهادی اعلام کرد که در این خصوص نشست‌هایی را با نیروی انتظامی داشته‌ایم و بخشنامه‌هایی نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

جعفری تصریح کرد: فرهادی از تصویب لایحه‌ای در این زمینه در کمیسیون علمی دولت خبر داد و گفت که این لایحه در انتظار آمدن به صحن علنی دولت است، البته به نظر وی این لایحه تا آمدن به دولت زمان طولانی را طی خواهد کرد، لذا پیشنهاد تهیه طرحی را با مشارکت مجلس در این زمینه مطرح کرد و به همین دلیل نماینده سوال‌کننده پاسخ به این سوال را به تاخیر انداخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوال دوم نیز درباره آژانس‌های اعزام دانشجویان به خارج بود که وزیر علوم در این زمینه توضیحاتی داد که نماینده سوال‌کننده نیز با توجه به اینکه احساس کرد جا برای کار بیشتر در این زمینه از سوی وزارت علوم وجود دارد، پاسخ به این سوال را یک ماه به تاخیر انداخت.

ارسال نظرات