سرپرست دانشگاه پیام‌نور مازندران گفت: دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات قرآنی در دانشگاه پیام‌نور مازندران ایجاد شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۲۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

 

 



سرپرست دانشگاه پیام‌نور مازندران:


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، اسدالله دیوسالار در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن در این دانشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی اعتلای اخلاق و ایمان، تقویت توسعه فضای معنوی در سطح دانشگاه، زمینه‌سازی انس دانشجویان با سیره معصومین، شناسایی دانشجویان مستعد قرآنی، الگوسازی دانشجویان در فعالیت قرآن و عترت و گسترش مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن نور است و زبان صامت خدا است، تصریح کرد: قرآن نور است و قرائت آن نور است و اثرات معنویت قرآنی نیز در جامعه متجلی می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مازندران تاکید کرد: قرآن نور معنویت را به سوی بشر باز می‌کند و انسان تنها در پرتو قرآن می‌تواند به رشد و بالندگی حقیقی برسد.

 

وی با اشاره به توسعه فضای آموزشی دانشگاه پیام‌نور استان و برخوردار بودن مازندران از رتبه بسیار مناسب در حوزه آموزش در سطح دانشگاه‌های پیام‌نور کشور گفت: در حوزه توسعه علوم قرآنی نیز دانشگاه پیام‌نور استان نیز باید ورود مناسب داشته باشد و در همین ارتباط برنامه‌ریزی برای دائمی کردن دبیرخانه دائمی قرآن و عترت در دانشگاه پیام‌نور مازندران در برنامه کاری مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

 

دیوسالار درباره برنامه راهبردی این دانشگاه در سال 94 اظهار کرد: تنوع بخشی به رشته‌های تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌های مطابق با طرح آمایش استان در این دانشگاه پیگیری می‌شود و مسئولان دانشگاه نیز برنامه‌های سازمان مرکزی را نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

 

وی با اعلام اینکه دانشجویان سرمایه‌های علمی این دانشگاه محسوب می‌شوند، افزود: توجه به مسائل دانشجویی در بحث اصلی برنامه مدیران قرار دارد و در همین ارتباط کرسی‌های آزاداندیشی در این دانشگاه به صورت جدی‌تر پیگیری و در حوزه سبک زندگی نیز همایشی با همکاری دانشگاه مازندران نیز در برنامه کاری قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مازندران خواستار فعالیت اثرگذار کمیته‌های تشکیل شده برای برگزاری مسابقات قرآنی این دانشگاه شد و ادامه داد: مسئولان کمیته‌ها نارسایی‌ها و کمبودها را به صورت جدی مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.

 

وی در پایان گفت: قرآن منبع اصلی نسخه حیات‌بخش بشری را در خود دارد و دشمنی که علیه کشور وجود دارد به واسطه بهره‌گیری از قرآن و عترت در سیره نظام است و این موضوع به کام دشمنان دینی کشور ما خوش‌آیند نیست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها