رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با بلاغ:

نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی لیبرالی است/فهم نادرست مسئولان مربوطه از اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با انتقاد از نگاه لیبرال دولتمردان، گفت: اقتصاد مقاومتی با واردات بی‎حد و حصر و بی‌رویه سازگار نیست و برای رسیدن به اهداف بزرگ در اقتصاد مقاومتی باید نگاه حاکم بر اقتصاد کشور تغییر کند.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۱۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

 

 



 


خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم عزیزی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: درک و فهم نادرست از اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان مربوطه، بزرگترین مانع بر سر راه اقتصاد مقاومتی است.

 

وی نبود طرح جامعه برای تعریف جایگاه مردم در اقتصاد مقاومتی را مانعی در برابر این عرصه دانست و افزود: باید از قابلیت‌های عموم جامعه بهره برد اما برای مردم و آحاد جامعه بهویژه گروههایی که میتوانند در این عرصه مؤثر باشند، نقشی تعریف نشد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با انتقاد از نگاه لیبرال دولتمردان، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با واردات بیحد و حصر و بی‌رویه سازگار نیست و برای رسیدن به اهداف بزرگ در اقتصاد مقاومتی باید نگاه حاکم بر اقتصاد کشور تغییر کند.

 

این مسئول ادامه داد: باید برای اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، کار فرهنگی در سطح جامعه انجام پذیرد.

 

وی با بیان اینکه میتوان با راهبرد و نگاهی اجرایی و عملیاتی از مشکلات عبور کرد، بیان کرد: باید این عرصه را درست و صحیح تبیین و تشریح کرد، مطابق با دیدگاه مقام معظم رهبری باشیم نه دیدگاههای تفسیر دلخواه دیگران.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با ارزشمند خواندن جایگاه مردم در این عرصه، یادآور شد: برای مردم نقش ویژه‌ای باید تعیین شود، حضور مردم را باور کنیم، اعتماد به ملت، همراهی و همزبانی آنها با دولت را نتیجه می‌دهد.

 

این مسئول ادامه داد: بدون شک این امر راه‌گشا و حلال بسیاری از مشکلات است، تاریخ بیانگر این است که هر زمان مردم وارد عرصه شدهاند، همچون دفاع مقدس بهنحو احسنت آن عمل را به سرانجام رساندند.

 

عزیزی با اشاره به اینکه باید وارادات را به حداقل رساند، گفت: ورود کالای خارجی ضربه مستقیم به تولید داخل می‌زند و باید از تولید و تولیدکنندگان داخلی، با تمام توان حمایت کرد، نباید نگاهها به بیرون معطوف شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار