در حالی که اظهارات احمد خرم فعال اصلاح‌طلب درباره بهره‌برداری سیاسی از توافق لوزان با انتقاد اصلاح‌طلبان همراه شد اما معاون رئیس دولت اصلاحات به تکرار آن مواضع پرداخت و گفت: توافق هسته‌ای نقشه راهی برای انتخابات اسفندماه 94 است.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۹۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد خرم وزیر راه و شهرسازی دولت اصلاحات اخیراً در گفت‌و‌گویی تصریح کرده که اصلاح‌طلبان میوه لوزان را برای «فتح بهارستان» بچینند!

وی گفته بود که با توجه به روند نزدیکی اصلاح‌طلبان به دولت، آنها از پیش برنده انتخابات مجلس هستند، کسی که خوب بتواند میوه‌های توافق لوزان را بچیند، برنده بیانیه لوزان در عرصه داخلی است!

سخنان احمد خرم با انتقاداتی از سوی خود اصلاح‌طلبان نیز مواجه شد، به گونه‌ای که علی اکبر اولیا نماینده اصلاح‌طلبان در دور هشتم مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و گفت که مسئله هسته‌ای بسیار فراتر از مسائل جناحی است و ما باید صرفاً در چارچوب منافع ملی حرکت کنیم.

رحمانقلی قلی‌زاده دبیرکل تشکل اصلاح‌طلب مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی نیز به اظهارات خرم واکنش نشان داد و اظهار کرد که هیچ اصلاح‌طلبی نباید از توافق لوزان «بهره‌برداری سیاسی» کند و هسته‌ای موضوعی فراجناحی است.

اما این در حالی است که محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات در مورد اظهارات خرم اینگونه می‌گوید: چه آقای خرم این را بیان کند و یا نکند (چیدن میوه لوزان برای فتح بهارستان توسط اصلاح‌طلبان)، واقعیت است و نمی‌توان کتمان کرد چرا که این موضوع تاحدودی نقشه راه آینده است.

وی افزود: وقتی در بخشی از کار شخصیت و هویت یک جناح و حزبی تقویت شود این جایگاه آن تفکر را ارتقا خواهد داد.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: چه بگوییم چه نگوییم مردم وقتی احساس کنند این گروه پیش‌بینی و حرفش درست است به آن تفکر یا جریان اعتماد می‌کنند و در جای دیگر نیز به آن روی می‌آورند بنابراین اینکه بهره‌‌برداری کنیم یا نکنیم نیازی به بیانش نبود و نیست.

شایان ذکر است، قرائت گزارش نشست هیئت مذاکره کننده ایران و 1+5 در لوزان که در 13 فرودرین‌ماه سال جاری (3APRIL 2015) قرائت شد بازتاب و بازخورد‌های زیادی در عرصه بین‌الملل و عرصه داخلی داشته است.

ارسال نظرات