خبرهای داغ:
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: همچنان که دفاع از خرمشهر دفاعی جانانه و به وسیله تمام ملت بود و هشت سال فرزندان ملت از جمله شهید باکری و سایر سرداران در این جبهه ها تلاش و ایستادگی کردند، امروز هم اگر چیزی حق ملت است، ملت ایران باید متحد و همدل و همزبان برای دفاع از آن ایستادگی کند و طرف مذاکره کننده نیز از این موضوع نگران است.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۱۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سعید جلیلی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های ارومیه افزود: این مساله که یکی در جهان اراده کند ما از حقوق هسته ای خود دست بکشیم، دلیل قانع کننده ای نیست که عقب نشینی کنیم چرا که دفاع از حقوق هسته ای دفاع از حقوق ملت است.

وی اظهار کرد: در این مذاکرات قدرتی در مقابل ایران ایستاده که می خواهد اراده اش را به ملت ما تحمیل کند و گزینه نظامی اولین گزینه آنها بر روی میز بود.

وی گفت: در موضوع هسته ای آنها تمام تحریم ها را انجام دادند ولی ملت ما نشان دادند که می توانند اراده خود را محقق کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای جلوگیری از دستیابی ایران به پیشرفت های هسته ای در کشور اقدامات بسیاری به ویژه در حوزه تخریبی انجام گرفت که می توان استفاده از ویروس اکستاس نت، استفاده از مواد منفجره، انواع خرابکاری ها و ترور دانشمندان هسته ای ایران را از آن جمله دانست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای اظهار کرد: شهید مجید شهریاری، شهیدی بود که توانست کار هسته ای تبدیل صفحات سوخت را به پایان برساند و درست بعد از این کار بزرگ، وی را به شهادت رساندند.

جلیلی اظهار کرد: این شهید بزرگوار بدون مطالبه وجهی، وارد عرصه کمک به ملت و کشور خود شد.

وی گفت: هم اکنون دشمن با تفکر و تمدن جدیدی روبرو شده که همه چیز آن حتی جمهوریتشان را هم با ارایه تفکر مردم سالاری دینی به چالش کشیده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دیدار خود با یکی از رهبران فلسطینی در هفته جاری، اظهار کرد: این رهبر فلسطینی بر این عقیده بود که دفاع از مظلوم در سیاست خارجی ایران به یک اصل تبدیل شده و این برای ایران اقتدار آورده است.

جلیلی با اشاره به ظهور تفکر بسیجی در دنیای امروز اظهار کرد: این تفکر بسیجی است که با تکثیر آن جنوب لبنان آزاد می شود و غزه موفق شده و شکست را برای صهیونیستها رقم می زند.

وی گفت: موضوع هسته ای ایران نیز به این دلیل دارای اهمیت است که نشانه ای از موفقیت تفکر ایرانی و بسیجی در جهان است.

جلیلی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره روش های دیپلماسی و مذاکرات هسته ای 2 تیم فعلی و قبلی کشور اضافه کرد: دشمن برنمی تابد تا شما دانشجویان چنین اندیشه متعالی را بتوانید نظام سازی کنید و اینکه در هر دوره ای عده ای بتوانند با سلایق متفاوت این مذاکرات را انجام دهند، بسیار مهم است .

وی اظهار کرد: حفظ چارچوب های نظام و حقوق و منافع کشور در این میان حایز اهمیت ویژه بوده و آنچه که باید بیشتر به آن توجه شود، تمرکز بر دشمن و رفتارهای آن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به ابراز نگرانی دانشجویان درباره الزام طرفهای مذاکره کننده به تعهداتشان گفت: آنچه در این گفت و گو ها مهم است، این است که به فرموده رهبر معظم انقلاب کلیات و جزییات باید مشخص و یک جا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال همدلی و همزبانی قرار داریم باید سعی شود تا آنچه که منطقی بوده و منتهی به توافق نهایی است، انجام شود.

جلیلی درباره تفاوت مذاکرات در دولت یازدهم و دهم اظهار کرد: ما معتقدیم دشمن در مقام دشمنی خود یک سری مطالباتی دارد و ما و یا هر برادر و فرد دیگری که مسوولیتی را بر عهده دارد، باید بتواند مطابق با چارچوب انقلاب از حقوق کشور دفاع کند و اگر دشمن بخواهد نقطه بازگشتی برای خود باقی بگذارد، ما هم باید به این موضوع توجه کنیم.

وی اظهار کرد: من 6 سال عهده دار مسوولیت در زمینه مذاکرات هسته ای بودم و در تمام این مدت این کشورهای طرف مذاکره کننده که 6 کشور بودند، شاهد تحولات و یک دوره انتخاباتی بودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: تمامی افرادی که پس از انتخابات در این کشورها، سر کار آمدند کاملا دارای سیاستهای متفاوتی با رقبایشان بودند.

وی اظهار کرد: با وجود تمام این تغییرات در مواضع آنها ما یک درصد هم تغییر را حس نکردیم، چراکه آنان یک اصول و آرمانهایی برای خود تعریف کرده اند که به شدت به آن التزام دارند و حتی افراد خود را در این مذاکرات ثابت نگه داشتند و خیلی کم نسبت به تغییر افراد اقدام کردند.

وی گفت: ما نیز با یک منطق سر اصول کشورمان ایستاده ایم.

جلیلی اضافه کرد: امروز نشاط چشمگیری در کشور وجود دارد و دشمن از این نشاط و شادابی جوانان ایران نگران است، دشمنان نگران غنی سازی هسته ای نبوده بلکه نگران ذهنهای غنی جوانان هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: آن چیزی که در کشور ما وجود دارد، امیدی مبنی بر ایمان است که به جوانان ما نیرو می بخشد.


ارسال نظرات