خبرهای داغ:
سئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور: دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله بصیرت به این دلیل است که ما باید بتوانیم حوادث را پیش بینی کنیم و در مقابل آنها حرکت مناسب داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۰۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور: دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله بصیرت به این دلیل است که ما باید بتوانیم حوادث را پیش بینی کنیم و در مقابل آنها حرکت مناسب داشته باشیم.

مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح امروز در مسجد مهدیه ورامین به همت حوزه ۶ حضرت کوثر برگزار شده بود گفت: در زمینه عصمت ائمه اطهار و حضرت زهرا و یا هر فرد دیگه ای باید از سه منظر مورد بررسی قرار بگیرد که اولین آن خانواده و طائفه آن فرد است و دیگری رفتار و سیره عملی آن فرد و دیگری نیز در خصوص آثار آن فرد است.

وی ادامه داد: زمانی که به نصب و نیاکان حضرت زهرا(س) می نگریم می بینیم که در عالم بی نظیر است زیرا پدرشان اشرف الانبیاء هستند تا جایی که خداوند به حضرت محمد(ص) می فرمایند که عالم را برای تو خلق کرده ام و تو را برای خودم که این نشان از عظمت پدر بزرگوار حضرت زهرا(س) دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطر نشان کرد: نحوه تولد حضرت زهرا(س) نیز بسیار زیبا بود تا جایی که میوه های بهشتی بعد از تولد ایشان نازل می شوند و اینها نشان می دهد که این وجود رمز ناگشوده بشری است و برای ما بسیار سنگین است که این مراحل تولد و خانواده حضرت زهرا(س) را بخواهیم درک کنیم.

اصلانی پس از بیان اینکه بانوان باید بسیار به خود ببالند که الگویی همانند حضرت زهرا(س) دارند افزود: حضرت زهرا(س) در زندگی خود سیره ای دارند که باید برای ما الگو باشد.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: ما باید از زندگی حضرت زهرا برای زندگی عملی خودمان درس بگیریم که نمونه آن ارتباط این دختر با پدرشان است که مادران امروز ما باید این را در خانه خود آموزش بدهیم که دختران ما باید به پدر خود تکیه کنند تا در خیابان این فرد به سمت دیگران نرود.

وی تصریح کرد: اگر ما در زندگی خودمان اعضای خانواده خودمان را جدی نگیریم خانواده در زمان بحران ما را همراهی نمی کند و این با سیره حضرت زهرا(س) که سه روز روزه گرفتن و خانواده نیز ایشان را همراهی کردند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: برای اینکه تمام اعضای خانواده بتوانند در تمام مشکلات با یکدیگر همراه شوند نیاز به زمینه دارد که آن هم اعتماد به یکدیگر است نه اینکه یکی از اعضا مخفیانه فعالیتی را انجام دهد و به محض اینکه به مشکلی برخورد توقع داشته باشد تا دیگران با او همراهی کنند.

اصلانی بیان کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند که باید اول به فکر دیگران باشیم، این الگو برای تمام زمان ها و اقوام مختلف است ولی امروز می بینیم در دنیای غربی تمام لذت ها فردی بیان و تبلیغ می شود و خانواده معنی ندارد و این یکی از نشانه های مخالف بودن فرهنگ غرب به فرهنگ اسلامی ناب دارد.

وی گفت: متاسفانه امروز در بحث حمایت از زنان مباحثی مانند حقوق زن، جایگاه زن، شغل زن و یا دیگر موارد را بیان می کنند ولی صحبتی از تکلیف زن در برابر خانواده نمی شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: این نحوه صحبت کردن در خصوص زنان بسیار خطرناک است تا جایی که امروز در غرب شاهد هستیم که زنان جوامع غربی تنها شده اند تا جایی که با حیوانات در خیابان ها حرکت می کنند و این نتیجه فرد گرایی و تفکرات اشتباه غربی است.

اصلانی ضمن بیان اینکه این حرکت ها به نفع زنان نیست تصریح کرد: برای زنان که سرشار از احساسات، عواطف و حس مادری هستند این اصلاً‌ مناسب نیست، امروز در آمریکا شاهد هستیم که انجمن هایی تشکیل شده به نام مادر شدن و این نشان از این است که امروز جامعه آمریکایی به این نتیجه رسیده است که در این زمینه بسیار عقب افتاده است.

این فعال فرهنگی بیان کرد: امروز باید ببینیم جوانان ما چه میزان پیروی می کنند از سیره حضرت زهرا که خطاب به سرزنش کنندگانی که به حضرت می گفتند نباید با حضرت علی(ع) ازدواج می کردی زیرا او فقیر است و ایشان پاسخ دادند که علی دارای فضائلی است که هیچکس آن را ندارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از جنبه ها زندگی عملی حضرت زهرا(س) ایجاد فضای گفتمان بود ولی امروز متاسفانه فرزندانمان پاسخ سوالاتشان را از فضای مجازی و گروه های اجتماعی درون آن می گیرند و از این طریق بسیاری از عواطف خود را راضی می کنند.

اصلانی بیان کرد: آمادگی مادر برای پاسح به سوال فرزند بسیار مهم است و مادران ما باید بدانند که آمادگی برای پاسخ مناسب به سوالات فرزندان را باید داشته باشند.

وی در خصوص آثار حضرت زهرا(س) نیز گفت: حضرت زهرا(س) دارای آثار بسیار بزرگی هستند که فرزندانشان یکی از این آثار هستند و از سوی دیگر نیز خطبه ها و احادیثی که از حضرت داریم یکی دیگر از این آثار هستند که یکی از آنها کتاب فاطمیه است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: این موارد نشان می دهد که حضرت زهرا(س) هم اهل نگارش بودند، هم اهل تربیت درست فرزندان، هم اهل همسرداری، هم دشمن شناسی و دیگر موارد بودند پس ما بسیجیان باید دارای بصیرت دینی باشیم.

اصلانی بیان کرد: دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله بصیرت به این دلیل است که ما باید بتوانیم حوادث را پیش بینی کنیم و در مقابل آنها حرکت مناسب داشته باشیم.

وی افزود: مردم همانگونه که در صحنه بودند امروز نیز باید مراقب باشند که در مسئله هسته ای چه تفاهمی تصویب و امضا می شود، این تفاهم نامه چه ایراداتی دارد و این به تاسی از حضرت زهرا(س) است که بتوانیم باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذاریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: چرا امروز حسرت می خوریم که دلیل امضا قراردادهای زمان قبل از انقلاب که نتیجه آن جدا شدن قسمتی از کشور بود چه بوده است، ولی باید از آن قراردادها نتیجه بگیریم و امروز مراقب باشیم.

اصلانی در پایان گفت: امروز راه بسیاری داریم تا حضرت زهرا(س) را بشناسیم و به ایشان عشق بورزیم

ارسال نظرات