جاسوس CIA در روزنامه ایرانی!

او از مستخدمین رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ...
کد خبر: ۸۵۱۰۸۲۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

یک روزنامه‌‌ی داری مجوز و حامی کودتای مخملی آمریکایی – اسراییلی 88 نوشت: «حسین بشیریه، استاد دانشگاه سیراکیوز نیویورک، در سال۱۹۸۴ کتابی تحت عنوان «دولت و انقلاب در ایران» با انتشارات سن‌مارتین منتشر کرد که تز دکترای او بود. او در این کتاب که یکی از مهم‌ترین تحلیل‌های موجود درباره انقلاب ٥٧ است، به بررسی نقش دولت در تاریخ معاصر ایران و علل و زمینه‌های سیاسی و اجتماعی‌ انقلاب پرداخته است. حال با گذشت بیش از ٣٠سال از چاپ اول این کتاب به انگلیسی، ترجمه فارسی آن تحت عنوان «زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران» ازسوی انتشارات نگاه معاصر منتشر شده است.»

این روزنامه‌ که بارها‌ حمایت خود از کودتاچیان و فتنه‌گران را آشکارا بیان کرده است ، اینبار به سراغ رپورتاژ برای کتب «حسین بشیریه» رفته است . حسین بشیریه از نویسندگان سکولار و دین ستیز در حوزه علوم سیاسی است. وی را می توان تئوریزیسین آکادمیک اصلاحات دانست . او از مستخدمین رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در  «بنیاد ملی کمک برای دمکراسی» (NED)(بازوی عملیات مخفی سیا) و مرکز محققان «وودرو ویلسون»به شمارمی‌رود. وی سال‌ها برای گذار اجتماعی و سیاسی جامعه‌ی ایران از انقلاب به دموکراسی مد نظر سازمان سیا تلاش نمود و در همین راستا تالیفات و ترجمه‌هایی را از خود منتشر کرد. او در انتخابات نهم ریاست جمهوری پس از رأی آوردن احمدی‌نژاد وشکست کودتای 88 که به سبب تئوری‌های تقلیدی و پوسیده کسانی چون او و تنی چند از توریسین های اصلاحات به دستور سیا در ایران اجرا شده بود ، مدعی شد که فاتحه‌ی دموکراتیزاسیون را در ایران باید خواند و پس از چند ماه، کشور را به مقصد وطن اصلی‌اش؛ آمریکا(!) ترک کرد.

روزنامه‌ی شرق در حالی به تبلیغ و شرح آثار بشیریه می پردازد که همچنان دستگاه‌های نظارتی بدون هیچ واکنشی به این اقدامات در حال مشاهده‌ی رپورتاژ برای تئوریسینها و تئوری های سازمان سیا در ایران هستند!

ارسال نظرات