لاریجانی در دیدار نایب‌رئیس مجلس چک مطرح کرد؛
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مذاکرات خود با 1+5 جدی هستیم و در صورت انجام تعهدات از سوی طرف مقابل می‌توان به حسن انجام مذاکرات امیدوار بود.
کد خبر: ۸۵۱۰۸۰۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

ببه گزارش خبرگزاری بسیج، فیلیپ نایب‌رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک امروز سه‌شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه روابط بین دو کشور، آن را تاریخی و خوب توصیف کرد و گفت: مناسبات فیمابین دو کشور به ویژه رد زمینه‌های اقتصادی و تجاری از دیرباز خوب و رو به رشد بوده است که باید هرچه بیشتر در جهت منافع مردم دو کشور تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روند همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دیدگاه مثبتی به توسعه روابط پارلمانی و گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری چک دارد و باید با شناسایی و تحقق ظرفیت‌های گوناگون دراین راستا به افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کرد.

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: امروزه شاهدیم که در منطقه خاورمیانه متاسفانه تروریزم و فعالیت‌های افراطی رشد خطرناکی داشته که در صورت عدم توقف آن از سوی جامعه بین‌المللی محدود به این منطقه نخواهد بود.

وی افزود: اروپا با اتخاذ رویکرد و ایفای نقش مستقل در تحولات منطقه‌ای می‌تواند به رفع تنش‌ها و بحران‌ها در کشورهای مختلف کمک کند.

لاریجانی در مورد موضوع هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات خود با 1+5 جدی هستیم و در صورت تحقق و عمل به تعهدات طرف‌های مقابل می‌توان به حسن انجام مذاکرات امیدوار بود.

در ادامه این دیدار نایب‌رئیس مجلس چک نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و اعلام رضایت از مذاکرات خود با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان گفت: سطح مبادلات سیاسی و اقتصادی دو کشور باید به قبل برگردد و هرگونه مانعی در این مسیر باید برطرف شود.

وی در ارتباط با موضوعات منطقه نیز گفت: از فعالیت‌های سازنده جمهوری اسلامی در مقابله با تروریزم حمایت می کنیم و با رویکردهای غیرقانونی علیه کشورهای مستقل اعم از حملات هوایی و تسلیح تروریست‌ها مخالفیم.

در این دیدار نایب‌رئیس مجلس چک دعوتنامه رئیس مجلس این کشور از همتای ایرانی خود را برای سفر رسمی به پراگ تقدیم کرد.

ارسال نظرات