فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: مراسم سان و رژه در روز29 فروردین ماه در شهرهای سنندج ، سقز و مریوان انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۵۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر ˈکیومرث شرفیˈ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی  با اشاره به پیشرفت های ارتش در ابعاد مختلف بویژه در عرصه های سایبری، الکترونیک و ساخت ادوات سبک و سنگین گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، آموزش دیده و توانمند به خودکفایی کامل رسیده است.

با بیان اینکه امام راحل(ره) با شناختی که از ارتش داشت 29 فروردین سال 58 را با عنوان روز ارتش نام گذاری کردند گفت: ارتش در عرصه های مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی حضور نقش آفرینی داشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و در مجموع از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون نقش موثری در دفاع از میهن اسلامی داشته و همواره در صحنه آماده بوده است.
شرفی تشریح کرد:  پنج تیپ مقتدر نیروی زمینی ارتش عمق 40 کیلومتری از خاک عراق را به عنوان خط قرمز تعیین کرد و اعلام کردیم که اگر داعش از این خط قرمز پا این طرف تر بگذارد با آنها مقابله جدی خواهیم کرد.
وی به استقرار دو واحد توپخانه قوی در این منطقه نیز برای هرگونه مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: داعشی ها نه تنها پا جلوتر نگذاشتند بلکه از این منطقه عقب نشینی کردند چرا که اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را دیدند.
امیر شرفی در ادامه به برنامه های هفته ارتش در سنندج اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته نیروی زمینی هر ساله از 21 فروردین ماه آغاز و تا 29 فروردین ادامه دارد.
وی به برنامه های لشکر 28 پیاده کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، دیار با خانواده های معظم شهدا قروه و کامیاران ، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح از دیگر برنامه های قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در این هفته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سان و رژه در روز29 فروردین ماه در شهرهای سنندج ، سقز و مریوان گفت : این مراسم در سنندج ساعت 9 صبح و در چهار راه حاجی آباد برگزار می شود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس 48 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 35 هزار آزاده تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه هزار و 144 شهید، 12 هزار جانباز و 400 آزاده سهم لشگر 28 پیاده کردستان است.


ارسال نظرات