یزدـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۶۰ مسجد استان یزد در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۴۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی کارگر، ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم اعتکاف استان یزد در اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: سال گذشته مراسم اعتکاف در ۱۵۴ مسجد استان یزد برگزار شد که امسال نیست با توجه به میزان استقبال و ثبت نام ها، ۱۶۰ مسجد در نظر گرفته شده اما بر اساس آمار ثبت نام، تعداد قطعی مراسم برگزار کننده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند، بیان داشت: آمار شرکت کنندگان در سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار نفر بود بر این اساس پیش بینی می شود امسال نیز آمار شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف افزایش پیدا کند.

کارگر با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار نفر از معتکفان را بانوان و چهار هزار نفر را آقایان تشکیل می دادند، عنوان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان یزد در ۱۵ مسجد در مناطق مختلف برای بانوان و تنها در مسجد ملا اسماعیل برای آقایان برگزار می شود.

وی افزود: مسجد جامع کبیر یزد نیز امسال به طور ویژه برای برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شده است.

کارگر در مورد هزینه ثبت نام نیز با بیان اینکه سال گذشته هزینه شرکت در مراسم اعتکاف ۴۰ هزار تومان بود، بیان کرد: امسال این رقم افزایش خواهد یافت اما هزینه هر نفر به اضافه زمان ثبت نام که امسال فقط به صورت اینترنتی برگزار می شود، به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات