سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: هرچه ایران سریع‌تر بتواند تعهداتش را اجرایی کند، تحریم‌های این کشور سریع‌تر برچیده خواهد شد
کد خبر: ۸۵۱۰۷۲۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت هرچه ایران سریع‌تر بتواند تعهداتش را اجرایی کند، تحریم‌های این کشور سریع‌تر برچیده خواهد شد.

«ماری هارف» درباره اینکه آیا مبادله کالایی بین ایران و روسیه نیز نقض قطعنامه‌های سازمان ملل به شمار می‌آید یا نه گفت: هم اکنون در حال ارزیابی این مسئله هستیم. در صورتی که تشخیص دهیم اقدامی با مفاد تحریم‌های سازمان ملل تناقض دارد، قطعا واکنش نشان خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره کارشکنی برخی اعضای کنگره درباره توافق هسته‌ای گفت: ریاست جمهوری اعلام کرده است اگر طرح سناتور کورکر به این شکلی که وجود دارد، به دستش برسد، آن را وتو خواهد کرد. از دیگر سو، جان کری امروز و فردا در کنگره حاضر می‌شود تا درباره جزئیات این توافق صحبت و در عین حال، جزئیات بیشتری را در خصوص نقش نظارتی کنگره مشخص کند.

هارف درباره نگرانی‌های کنگره که ممکن است به رای ندادن به این توافق منجر شود،گفت: ما این تعاملات را با کنگره داریم. تمرکز ما نیز تلاش و مذاکره برای به دست آوردن توافقی خوب است تا بتوانیم از آن دفاع کنیم.

وی درباره اختلاف‌ها درباره زمان برچیده شدن تحریم‌ها افزود: ما از چیزی که درباره‌اش توافق کرده‌ایم، اطمینان داریم و این توافق براساس پارامترهای سند امضا شده است. اگر ایران بتواند گام‌های مورد نظر را سریع‌تر بردارد، می‌توانیم تحریم‌ها را سریع‌تر لغو کنیم. مقامات ایرانی نیز در این خصوص اظهاراتی مشابه داشته‌اند.

هارف درباره اظهارات یکی از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی که فروش اس 300 به ایران را نتیجه مستقیم مذاکرات لوزان می‌دانست،گفت: من نمی‌توانم درباره تصمیم گیری روس‌ها صحبت کنم ولی می‌دانم که از مدت‌ها پیش صحبت از این اقدام بوده است. با این حال، ارائه چنین موضوعی با منطق همخوانی ندارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما نزدیک‌ترین همکاری‌های امنیتی را در مقایسه با دولت‌های تاریخ آمریکا با اسرائیل داشتیم، بیشترین تامین بودجه امنیتی اسرائیل را داشتیم و به دنبال راه‌های دیگری برای تامین هر چه بیشتر امنیت اسرائیل هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات