"عفاف و حجاب" واجب فراموش شده!

کد خبر: ۸۵۱۰۷۱۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

سید محمدعلی موسوی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف وحجاب سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه اصل و مبنای عفاف و حجاب به دست فراموشی سپرده شده اگر بخواهیم این اصل در جامعه نهادینه شود باید از عنصر مهم تبلیغات کمک بگیریم مسئولین باید این مصوبات را اجرایی کنند و بستر لازم برای احیای این واجب فراموش شده را فراهم کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به خبرنگار بسیج در خوص اجرایی نشدن یکی از بند های مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر " گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن در کتب درسی همه مقاطع تحصیلی" و انتقاد شدید از اظهار نظر های مسئولین تصریح کرد: وقتی آقایان می گویند مسئولیت بهشت بردن مردم با آنها نیست دیگر چه انتظاری از وزرا و ورود این مباحث به آموزش و کتب درسی داریم این مسائل نیاز به دغدغه و دلسوزی دارد و با بی تفاوت بودن کاری از پیش نمی رود اگر قرار بود که ما نسبت به مردم تعهدی نداشته باشیم پس چرا انقلاب کردیم ! انقلاب ما به خاطر حفظ همین ارزشها بود.

وی با انتقاد از وزارت ارشاد و تولید فیلم های سینمایی مروج بی حیایی در جامعه گفت: حجاب میوه حیا و عفت است با ساخت این فیلمها هر روز بدحجابی را تبلیغ می کنیم.

موسوی ادامه داد: باید محسنات "عفاف وحجاب" و معایب "بد حجابی" را نشان دهیم در مراکز دینی، دانشگاه ها، بخش های آموزشی و پرورشی، وزارتخانه ها و پایگاه های تبلیغاتی این موضوع باید تبلیغ شود.

نماینده مردم خدابنده در خاتمه با تاکید بر عنصر "تبلیغات" اظهار کرد: عامل تبلیغات در فرهنگ بستن کمربند نتیجه داد باید کل کشور و تمام دستگاه های اجرایی در مسئله تبلیغ حجاب ورود کنند اگر به جنبه تبلیغاتی در این مسئله توجه ویژه نشود کاری از پیش نمی رود باید وجوب حجاب را به عنوان یکی از واجبات تشریح کرد.


ارسال نظرات