امیری در نطق میان‌دستور:

تیم مذاکره کننده هسته‌ای به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات جامع عمل بپوشاند

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای گفت: انتظار ملت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای این است که به توصیه‌های مقام معظم رهبری که باعث عزت و سعادت دولت و ملت می‌شود، جامه عمل بپوشانند.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۱۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک پیروزی تیم کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی گفت: در سال همدلی و همزمانی، دولت با همه وجود این ملت را باور کند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای با ایمان راسخ و اقتدار دل ملت را شاد کند.

وی افزود: انتظار ملت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای این است که به خطوط قرمز توجه کند و به توصیه‌های مقام معظم رهبری که باعث عزت و سعادت دولت و ملت می‌شود، جامه عمل بپوشانند.

این نماینده مجلس گفت: از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری عدم پذیرش بازرسی خاص، عدم پذیرش محدودیت در توسعه و تحقیق، عدم پذیرش بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی، اعتماد نداشتن به طرف مقابل، لغو همه و یکباره تحریم‌ها در روز توافق، عدم مذاکره در دیگر موضوعات، تعصب داشتن بر روی دستاوردهای هسته‌ای، توافق باید شامل منافع و عزت ملت ایران باشد. توافق نکردن بهتر از توافق بد است و مطلع کردن مردم از جزئیات.

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب ثابت شده هر گاه مردم مورد اعتماد قرار گرفتند و آنها را در مسائل کشور دخالت داده‌ایم این مردم از جان و مال خود در تحقق اهداف انقلاب و رهبری گذشته‌اند و بهترین مدافع آرمان‌ها و منویات امام و شهدا بودند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در صورتی تحقق پیدا می‌کند که دولت از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه حمایت کند، گفت: حمایت دولت باعث تشویق تولیدکنندگان برای فعالیت و تولید بیشتر می‌شود اما امروز ما از جانب متصدیان امر حمایت لازم را نمی‌بینیم و شاهد بی‌توجهی و بی‌مهری آنها هستیم.

وی ادامه داد: نمونه آشکار آن ظلم فاحش به کشاورزان جنوب کرمان است. بانک‌ها سال گذشته به تعهدات خود به کشاورزان عمل نکردند و پول خرید تضمینی را در طول 6 ماه پرداخت کردند. حال امروز با چه تضمینی گندم‌کاران گندم خود را به سیلوها تحویل دهند.

امیری خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از شما می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کنید و با پرهیز از سیاست‌زدگی به مسائل تعلیم و تربیت بپردازید و با استخدام معلمان حق‌التدریس کمبود معلمان را به خصوص در مناطق محروم جبران کنید.

این نماینده مجلس گفت: همچنین بنده برای هیأت رئیسه مجلس در عمل نکردن به وظیفه خود یعنی اصل 67 قانون اساسی در اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش متاسفم.

نماینده مردم کهنوج در پایان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در راستای جبران عقب‌ماندگی مناطق محروم دستور دهند تا اعتبارات ماده 180 به صورت کامل تحقق یابد و ستادی خاص جهت رفع محرومیت از مناطق جنوب تهران تشکیل دهد.

ارسال نظرات