رئیس مجلس، در گفتگوی تلفنی با رؤسای مجالس عراق، سوریه، لبنان و الجزایر؛ حمله عربستان به یمن را موجب ایراد خسارات بزرگ بر پیکره بزرگ کشورهای اسلامی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۹۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج ، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر روز گذشته طی تماس‌های تلفنی جداگانه با رؤسای مجالس عراق، سوریه، لبنان و الجزایر پیرامون موضوعات مهم منطقه‌ای به‌ویژه بحران یمن به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.

تبعات ناگوار حمله عربستان به یمن برای منطقه و جهان اسلام

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق با اشاره به حملات نظامی عربستان سعودی به یمن گفت: در شرایطی که منطقه خاورمیانه از مدت‌ها قبل درگیر اقدامات تروریستی از سوی گروه‌های مختلف افراطی و تندرو بوده و تنش‌های زیادی را متحمل شده است حمله نظامی یک کشور مسلمان علیه یک کشور مسلمان دیگر که بنیه اقتصادی ضعیفی دارد چه مشکلی را حل می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد اشتباه عربستان در ماجرای یمن تبلیغات ناگواری برای جهان اسلام، منطقه و حتی خود این کشور بر جای خواهد گذاشت.

نتیجه اقدام عربستان خوشحالی دشمنان واقعی دنیای اسلام است

همچنین دکتر لاریجانی در تماس تلفنی خود با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه نیز در همین ارتباط گفت: چرا باید نیرو و توان یک کشور اسلامی بجای مقابله با دشمنان اسلام و صهیونیست‌های غاصب مصروف حمله به یک کشور مسلمان فقیر دیگر در جهان اسلام شود.

وی افزود: نتیجه‌ این رویکرد خوشحالی دشمنان واقعی دنیای اسلام خواهد بود.

نیاز به اقدام فوری کشورهای اسلامی برای توقف خونریزی و کشتار مردم یمن

رئیس قوه مقننه در گفتگوی تلفنی خود با نبیه بری رئیس مجلس ملی لبنان نیز با اشاره به موضوع یمن گفت:‌ باید اقدامات فوری از سوی کشورهای جهان اسلام برای توقف خونریزی و کشتار مردم بی‌دفاع یمن در مقابل حملات هوایی عربستان سعودی صورت گیرد و پس از توقف این حملات است که با آغاز گفتگوهای ملی و یمنی- یمنی؛ بحران داخلی در این کشور پایان یابد و آرامش به آن بازگردد.

حمله به یمن، خسارات بزرگی به وحدت مسلمانان وارد می کند

همچنین دکتر لاریجانی در گفتگوی تلفنی با محمد العربی ولد خلیفه رئیس پارلمان الجزایر نیز با ابراز تاسف از اقدام نظامی عربستان علیه مردم یمن، این اقدام را موجب ایراد خسارات بزرگ و جبران ناپذیری بر پیکره بزرگ کشورهای اسلامی و وحدت میان آنان ارزیابی کرد و بر لزوم اتخاذ ابتکاری فوری برای توقف حملات نظامی و ایجاد آتش بس در یمن و توقف کشتار کودکان، زنان، مردان در این کشور تاکید کرد.

در این گفتگوها روسای مجالس عراق، سوریه، لبنان و الجزایر نیز با تقدیر از پیشنهاد و ابتکار رئیس مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ رویکردی از سوی کشورهای مسلمان برای توقف فوری حملات علیه مردم یمن، آن را حاکی از احساس وظیفه انسانی و حس نوع دوستی و اقدامی صحیح از سوی جمهوری اسلامی دانستند و با تائید مواضع مجلس شورای اسلامی بر لزوم خاتمه فوری بحران در یمن و انجام گفتگوهای ملی بین طرف‌های درگیر و خاتمه حملات علیه مردم یمن تاکید کردند.

ارسال نظرات