خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: دیدگاه غرب نسبت به هنر یک دیدگاه لیبرالیستی است اما دیدگاه اسلام توحیدی است و تفاوت در همین است.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۷۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در مراسم معارفه مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به دیدگاه غرب نسبت به هنر بیان داشت: اصول و مبانی غرب بر دیدگاه و تفکر اومانیستی و لیبرالیستی است اما در دیدگاه اسلامی اینگونه نیست و در تمام عرصه‌ها این دیدگاه بر اساس اصل توحید است و این دیدگاه است که جهت می‌بخشد و اگر در این راستا حرکت کردیم در واقع در راستای تحقق اهداف اسلام حرکت کرده‌ایم.

گزنی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:‌ سالهاست که مقام معظم رهبری مسئله شبیه‌خون و تهاجم فرهنگی را مطرح کرده‌اند و هنر نیز بخشی از فرهنگ است که نباید از آن غافل شد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه ما در تفاوت بین اصول و مبانی هنر انقلاب اسلامی و سایر عرصه‌های هنر در خارج از نظام اسلامی تفاوتی نمی‌بینیم و تنها تفاوت در یک جاست،‌ گفت: این تفاوت در اصول و مبانی اسلامی و دینی ماست.

وی ابراز کرد: اگر معتقد باشیم اصول و مبانی در هنر اسلامی چیست و تفاوت آن با هنر غیر اسلامی چیست یعنی این تفاوت را متوجه شویم و در واقع آن روح هنری اسلامی را بر تولیدات خود شاهد باشیم و مبنا قرار دهیم و در این صورت به اهداف خود رسیده‌ایم.

گزنی در ادامه ابراز داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال با نکته سنجی بسیار دقیق امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در تحقق شعار سال افزود:‌ لازم است تا این همدلی و همزبانی نیز در میان صاحبان هنر و اندیشه و کسانی که به فرمایش مقام معظم رهبری می‌توانند روح هنر را جهت دهند، وجود داشته باشد.

جهت دهی دیدگاه هنرمند به هنر

گزنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هنر عنوان کرد: هنرمند به خودی خود جایگاهی ندارد مگر اینکه بتواند روح هنر را در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی جهت دهد و طبق فرمایشات معظم‌له هنرمند تابع روح هنری است و این دیدگاه هنرمند است که به هنر جهت می‌دهد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه جایگاه هنرمند به روح هنر بستگی دارد، گفت: اگر این روح را با اهداف نظام و انقلاب اسلامی همراه شود، آن هنر و هنرمند با ارزش است.

وی، انقلاب اسلامی را پدیده‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر دانست که در قرن بیستم رخ داد و بیان داشت: این انقلاب در شرایطی روی داد که حاکمیت دو دنیا در اختیار دو بلوک شرق و غرب بود به همین دلیل است که پدیده انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی‌نظیر است در طول این سی و چند سال گذشته هم آثار و برکات انقلاب اسلامی را ما دیده‌ایم اما اینکه ما چقدر خودمان را در مسیر اهداف نظام اسلامی قرار دهیم بستگی به خودمان دارد.

تفکر بسیجی، داشتن دغدغه انقلاب

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به فرمایشات امام خمینی درباره تفکر بسیجی، این نوع تفکر را دارای ویژگی‌ها و الزاماتی دانست و افزود:‌ یکی از ویژگی‌های تفکر بسیجی داشتن دغدغه انقلاب اسلامی است اما انقلاب اسلامی دنبال پیاده کردن چه اهدافی است؟ هنرمند بسیجی یا بسیجی هنرمند اگر دغدغه انقلاب اسلامی داشته باشد ارزش دارد این یعنی همان تفکر بسیجی.

به گفته وی،‌ داشتن دغدغه انقلاب اسلامی که به دنبال این دغدغه، قطعاً ارزش‌ها و اصول مسلم حاکم بر انقلاب را باید بپذیریم زیرا شخصی که تفکر بسیجی دارد، دغدغه راه امام، اسلام و تداوم راه انبیا را نیز داراست.

گزنی با بیان این نکته که یکی دیگر از ویژگی‌های تفکر بسیجی الگوسازی در همه عرصه‌هاست، به الزامات این تفکر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این تفکر با الزامات آن همراه شد، دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره فرمودند برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نخستین الزام تفکر بسیجی دینداری است، گفت: تفکر بسیجی تنها مختص به افراد خاصی نیست و هر کسی که دغدغه دین، اسلام و اهداف انقلاب و نظام اسلامی دارد، در حقیقت بسیجی است و اصولاً دینداری پایه اصلی و الزام تفکر بسیجی است.

گزنی، اخلاص و عمل خالصانه را الزام دیگر تفکر بسیجی دانست و افزود: بزرگترین مقطع انقلاب اسلامی دفاع مقدس است اما ما چقدر دغدغه انتقال فرهنگ دفاع مقدس و دفاع عالمانه از انقلاب اسلامی را داریم؟ در حقیقت این یکی از الزامات تفکر بسیجی است.

به گفته وی، منظور از دفاع عالمانه از انقلاب اسلامی، دفاعی مبتنی بر خردگرایی است به طوری که مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی‌های خود بر روی این بحث تأکید فراوان دارند لذا یک بسیجی باید ضمن دینداری و خالصانه و عمل مبتنی بر تقوا و دینداری باید خردگرایی را مبنای عمل خود قرار دهد.

حضور میدانی هنرمندان در صحنه های انقلاب اسلامی

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: بخشی که به هنرمندان در بحث هنر انقلاب اسلامی باز می‌گردد این است که باید حضور میدانی در صحنه انقلاب اسلامی داشته باشیم یعنی شناخت تهدیدات و آسیب‌ها در حوزه فرهنگ با تأکید بر هنر و شناخت فرصت‌ها باید صورت گیرد و بسیج هنرمندان می‌تواند این خط را به جامعه هنری ما دهد که بتواند بخشی از این دغدغه‌ها را برطرف کند.

گزنی در ادامه به برخی از وقایع فرهنگی در استان فارس اشاره کرد و افزود: چرا اجازه دهیم کسانی به استان فارس، مهد تمدن و هنر اسلامی پا بگذارند که با نظام و رهبری سرعناد دارند و اینجاست که باید تشکل‌های بسیجی ورود پیدا کنند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه باید نسبت به آنچه که در استان در حال رخ دادن است، حساسیت داشته باشیم، ادامه داد: هنرمندان و پیشکسوتان یکی از اقشار بسیج هستند که باید در مقابل کسانی که با رهبری،‌ اهداف نظام و غیره قرار دارند، ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه برخی علناً فحاشی می‌کنند و بسترهای ضد فرهنگی در فارس باز می‌شود اما برخی از اقشار ما سکوت می‌کنند، گفت: وظیفه همه ما به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی این است که پاسخ قاطعی به این افراد دهیم زیرا مقام معظم رهبری فرمودند استان فارس در قله است لذا در شأن این فرمایش نیز باید تمام اقشار ما در برابر چنین وقایعی موضع‌گیری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها